اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمانشاه در گفت‌و‌گو با فارس:

متکدیان در کرمانشاه جمع‌آوری می‌شوند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرمانشاه جایی برای افراد قانون‌شکن ندارد، اعلام کرد: تکدی‌گری نوعی جرم محسوب می‌شود و به‌زودی یک برنامه جامع برای برخورد با قانون‌شکنی و جرائم اجرا خواهیم کرد.

متکدیان در کرمانشاه جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تکدی‌گری یکی از معضلات اجتماعی است که چهره شهر را زشت می‌کند و تبعات خاصی به‌ دنبال دارد.

این پدیده برای اغلب متکدیان به نوعی شغل تبدیل شده و بر اساس قانون این کار نوعی جرم محسوب می‌شود.

مدت کوتاهی است که تعداد متکدیان در کرمانشاه افزایش یافته و سئوال این است که این افراد از کجا به کرمانشاه وارد شده‌اند؛ به‌همین دلیل خبرنگار فارس در کرمانشاه با فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به گفت‌و‌گو نشسته است.

سردار کریم کشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تکدی‌گری نوعی جرم محسوب می‌شود و انجام این کار خلاف قانون است.

وی با اشاره به خدماتی که نهادهای حمایتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه می‌دهند، تاکید کرد: با وجود خدمات و اقدامات نهادهای حمایتی، تکدی‌گری کار ناپسندی است و هیچ توجیهی ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان داشت: هر گاه متکدی در خیابان دیده شود توسط نیروهای مربوطه جمع‌آوری و به مراکز نگهداری تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم، این افراد به نهادهای حمایتی که متولی این کار هستند سپرده می‌شوند و در نهادهای مربوطه برنامه‌ریزی و سازوکار لازم برای حمایت از این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه جایی برای افراد قانون‌شکن ندارد، اعلام کرد: تکدی‌گری نوعی جرم محسوب می‌شود و به‌زودی یک برنامه جامع برای برخورد با قانون‌شکنی و جرائم اجرا خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس توجه به کرامت انسانی، قوانینی در نظر گرفته که در برخورد با چنین موضوعاتی راهکارهای لازم بیان شده است.

بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری، دادگستری، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های دست‌اندرکار برای چنین پدیده‌هایی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده‌اند و تکدی‌گری هیچ توجیهی ندارد و تنها چهره شهر را مخدوش می‌کند.

استفاده از مستمری، مراکز درمانی و نگهداری، برنامه‌های اشتغال و بسیاری از خدمات دیگر برای این افراد در نظر گرفته شده که غالبا متکدیان ترجیح می‌دهند خود را به ‌زحمت نیندازند و به‌ سادگی از دیگران پول بگیرند.

انتهای پیام/2700/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول