اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه:

دانشگاه‌ها برای پرورش نخبگان تلاش کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید برای پرورش نخبگان علمی اقدام کنند.

دانشگاه‌ها برای پرورش نخبگان تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، هادی بهادری پیش از ظهر امروز در میزگرد بررسی نقش دانشگاه‌ها در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که در سالن جلسات معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: کمبود بودجه و نبود منابع مالی کافی یکی از موانع نخبه‌پروری در دانشگاه‌ها است، ولی با این همه باید در این راستا گام برداشت.

وی از اینکه دانشگاه‌های کشورمان به منابع مالی دولتی وابسته هستند، انتقاد کرد و افزود: تاکنون مراکز علمی در راستای درآمدزایی هیچ حرکتی انجام نداده‌اند، در حالی که باید برای کم شدن وابستگی دانشگاه‌ها از اعتبارات دولتی اقدام کرد.

این عضو منتخب شورای شهر ارومیه به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در این راستا اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مطالباتی که ایشان دارند، کاربردی کردن محتوای پایان‌نامه‌ها طرح‌های پژوهشی و مقالات است.

بهادری خاطرنشان کرد: هنگامه تلاش روزافزون برای تحقق حماسه اقتصادی فرا رسیده است، بنابراین برای اینکه به آرمان‌ها و اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم، لازم است که از گذشته عبرت گرفته و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: بعد از استقرار مشروطیت در کشور، تا اندازه‌ای برای رشد و توسعه ایران اسلامی بسترها فراهم شد، ولی با تصمیمات نابخردانه و عجولانه پهلوی یک بار دیگر ایران اسلامی از قافله پیشرفت جا ماند.

بهادری وقوع انقلاب اسلامی را یک گام بلند و رو به جلو برای کشورمان، دانست و اظهار داشت: این انقلاب علاوه بر ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از جنبه‌های اقتصادی و سازندگی نیز برخوردار بود، زیرا از همه ظرفیت‌های نهفته در بین مردم به اندازه حداکثری استفاده شد، و رهبری‌های عالمی فرزانه در این راستا بیش از بیش راهگشا بود.

انتهای پیام/61002/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول