اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

کاربردی شدن علوم پایه موجب پیشرفت دانشگاه‌ها می‌شود

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آشنایی اساتید با مباحث آموزشی به ویژه رشته‌های بالینی را بسیار مهم دانست و گفت: کاربردی شدن علوم پایه به سرعت موجب پیشرفت دانشگاه‌ها می‌شود.

کاربردی شدن علوم پایه موجب پیشرفت دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در مراسم ستادی ارتقای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تیپ یک در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی این شهر، رشد پیشرفت‌های مختلف کشور به ویژه پزشکی و علمی را از برکات انقلاب اسلامی دانست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت آموزشی اذعان کرد: عدالت آموزشی ارکان مهم در سیاست‌گذاری هر دولت است.

معاون وزیر بهداشت، توجه به گسترش امکانات آموزشی را مهم خواند و افزود: اکنون در تمام استان‌های کشور دانشگاه علوم پزشکی فعال است اما کافی نیست و باید در نقاط دیگر نیز این توسعه آموزشی ایجاد شود.

وی دانشگاه‌ها را هدف اصلی تهاجم استعمارگران ذکر کرد و افزود: جلوگیری از رشد علمی ایران اسلامی هدف اصلی دشمنان است.

عین‌اللهی اضافه کرد: دشمن استعداد نخبگان را در همه جای دنیا جذب و برای رشد علمی خودشان به کار می‌گیرند بنابراین پیشرفت علمی یک اصل مهم در دنیا محسوب می‌شود و همه ما باید برای پیشرفت علمی کشور تلاش کنیم.

وی اساتید را بالاترین ثروت هر دانشگاه نام برد و گفت: دانشجو پروری مهم‌ترین وظیفه اساتید در دانشگاه‌ها است که باید مورد توجه قشر اساتید قرار گیرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتقای دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تیپ دو به تیپ یک را حاصل تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران این دانشگاه اعلام کرد و این موفقیت را پایان کار ندانست و یادآور شد: وظایف اساتید و انتظارات از دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشتر می‌شود.

وی آشنایی اساتید با مباحث آموزشی به ویژه رشته‌های بالینی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: کاربردی شدن علوم پایه به سرعت موجب پیشرفت دانشگاه‌ها می‌شود.

عین‌اللهی، توجه به امکانات نهضت نرم‌افزاری را مورد تأکید دانشگاه‌ها قرار داد و تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به سرمایه‌گذاری در فضای مجازی توجه داشته باشند.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور احکام هیئت ممیزه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پزشکان عضو اهدا شد و حسن بهبودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول