اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

خیرین وارد عرصه‌ ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی شوند

رئیس دانشگاه کردستان گفت: خیرین وارد عرصه‌ ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی شوند.

خیرین وارد عرصه‌ ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی شنبه ‌شب در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار داشت: از 12 پروژه موجود در دانشگاه کردستان پنج پروژه پیشرفتی بیش از 70 درصدی دارند که با تخصیص اعتبارات در کوتاه‌ترین زمان به اتمام می‌رسند.

این مسئول تصریح کرد: امسال نیز سهم پژوهش یک تا 3 درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی احیا شده و دستگاه‌ها مکلف و موظف اختصاص این درصد از اعتباراتشان به بخش پژوهش هستند.

وی به هرم جمعیتی دانشجویان و شرکت کنندگان در کنکور امسال اشاره کرد و بیان داشت: تعداد داوطلبان کنکور امسال 25 هزار و 8 نفر بود که این رقم در سال 89، 31 هزار نفر بود.

رئیس دانشگاه کردستان تعداد شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا رابه ترتیب 850 و 350 هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: جمعیت جوان کشور ما به سمت تحصیلات تکمیلی سوق پیدا کرده است.

امینی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه نیز احداث و خرید خوابگاه ممنوع شده، خاطرنشان کرد:  این امر موجب معلق شدن دو پروژه خوابگاه دانشگاه که کار احداث آن در دوسال گذشته آغاز شد، شده است.

این مسئول تصریح کرد: بدون تردید مهرماه امسال برای حدود 800 نفر از دانشجویان جدیدالورود قادر به تامین خوابگاه نخواهیم بود.

وی بر سوق دادن خیرین مدرسه‌ساز به سمت احداث واحدها و خوابگاه‌های دانشگاهی شد و اضافه کرد: با توجه به تغییرات هرم سنی جمعیتی کشور، نیاز است که خیرین وارد عرصه‌های دانشگاهی شوند تا با کمک این افراد مشکلات و تنگناها را حل و فصل کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان از نمایندگان استان در دوره گذشته مجلس به دلیل تایید قانون عدم ساخت خوابگاه گلایه کرد.

امینی در پایان اذعان داشت: اکثر استان‌های محروم کشور که فاقد زیرساخت‌های لازم هستند با تصویب قانون عدم ساخت خوابگاه متضرر شدند.

انتهای پیام/79003/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول