اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

نیروهای حوزوی به استان‌ها اعزام شوند/از تربیت دانش‌آموزان غافل نشویم

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه حوزه علمیه فقط به برگزاری یک اجلاس بسنده نکند تصریح کرد: حوزه علمیه باید به استان‌ها نیرو تزریق کند و نیروهای حوزوی فقط در قم نمانند و به داد فقرا در استان‌ها برسند.

نیروهای حوزوی به استان‌ها اعزام شوند/از تربیت دانش‌آموزان غافل نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی در هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب باید چنین نشست‌های خردمندانه و ماندگار برگزار می‌شد، اظهار کرد: در استان‌ها هم به همین صورت نشست‌ها باید برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش تزکیه است‌ تصریح کرد: تعلیم مقدمه‌ای برای تزکیه است و مدیران و مسئولان سیاست‌گذاران امر تزکیه هستند.

امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف این ستاد تربیت و تهذیب نفس انسان‌های دلسوز، خدوم و آینده نگر است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه نتیجه این همایش و جلسات برنامه مدونی به عنوان راهبرد اجرایی یک سال ستادهای استانی باشد تصریح کرد: قطعاً قصد همکاری حوزه و آموزش و پرورش ضرورت اجتناب ناپذیری است و تصمیمات با همدلی باید به مرحله اجرا برسد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌ها باید با برنامه‌ها هماهنگ باشد اضافه کرد: محصول این جلسات و اقدامات اجرایی باید تربیت نیروهای با انگیزه در بخش حوزه و آموزش و پرورش باشد.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اینکه تصمیمات نباید در ستادها معطل بماند تصریح کرد: تصمیمات از ستادها باید به صف بیاید تا شاهد موفقیت باشیم.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت تحول در آموزش و پرورش، برنامه پنج ساله و چشم انداز 20 ساله تصمیمات خوبی را می‌توان اتخاذ کرد.

وی با تاکید بر اینکه در اراک مدارس خواهران و برادران به عنوان مدارس پیش حوزوی امام مهدی(عج) تاسیس شده است، تصریح کرد: در مدرسه امام مهدی(عج) سال گذشته هفت کلاس برگزار شد.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اینکه وقتی در کلاس‌های پیش حوزوی حضور پیدا می‌کنیم دچار احساس غرور و خرسندی می‌شویم، اضافه کرد: روزهای ابتدایی تشکیل این مدارس شاید باورمان نمی‌شد این کار همراه با توفیق باشد.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه معلمان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی اراک به مدرسه‌های پیش حوزوی امتیاز بیشتری می‌دهند تصریح کرد: خانواده‌ها رضایت‌مندی بالایی از خدمات ارائه شده در این مدارس دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در 25 مدرسه حضور پیدا کردم، اضافه کرد: در این مدارس پس از اقامه نماز جماعت، 30 دقیقه سخنرانی می‌کردیم که تأثیر خوبی داشت.

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه ائمه جمعه در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز به مدارس توجه ویژه‌ای دارند تصریح کرد: برآیند مجموعه اقدامات سرنوشت فرهنگی استان را در مدت کمتری تعیین می‌کند‌.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه روحانیون در تدوین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان می‌توانند تعامل و همکاری خوبی داشته باشند اضافه کرد: حضور و نظرات روحانیون در بحث کتاب‌های درسی برای تربیت نیروهای فرهیخته تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان سرمایه امروز و فردا هستند، ‌تصریح کرد: فرصت سرمایه‌گذاری محدود است و باید مراقب باشیم از تربیت دانش‌آموزان غافل نشویم.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اینکه دوره راهنمایی و دبیرستان بسیار حساس است اضافه کرد: اگر در این دوره غفلت کنیم دشمنان با حضور ماهواره‌ها و سایت‌های مختلف آماده جذب آن‌ها هستند.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه فقط به برگزاری یک اجلاس بسنده نکند تصریح کرد: حوزه علمیه باید به استان‌ها نیرو تزریق کند و نیروهای حوزوی فقط در قم نمانند و به داد فقرا در استان‌ها هم برسند.

وی اضافه کرد: روحانیت باید به عنوان الگوی حسنه مطرح باشد و ارتباط با مدرسه و نوجوانان تعریف شود تا تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/78008/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول