اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد

سبک‌های چندگانه تربیتی معضل اساسی شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: سبک‌های چندگانه تربیتی معضل اساسی شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی است.

سبک‌های چندگانه تربیتی معضل اساسی شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی شریعتی‌مقدم عصر امروز در نشست آموزشی نقش دین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه‌ها، دانش‌آموزان و دختران و پسران نوجوان و کم سن و سال است که دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و به همین دلیل از سال 86 بحث پیشگیری از وقوع جرم بیش از پیش توجه می‌شود.

وی افزود: هر سال بیش از 300 مدرسه را تغذیه فکری می‌کنیم و برای دانش‌آموزان آماده‌سازی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

شریعتی‌مقدم خاطرنشان کرد: حدود 210 میلیون معتاد در جهان و 2 میلیون معتاد در ایران که 55 درصد این افراد از مواد سنتی، 26 درصد شیشه و مابقی از کراک و هروئین استفاده می‌کنند البته امروز گرایش افراد معتاد به سمت مواد صنعتی رفته است و علت آن هم دسترسی آسان اینگونه مواد است.

وی در ادامه بیان کرد: در ارتباط با بازپروری معتادان، کمپ‌هایی هستند که به صورت غیرمجاز عمل می‌کنند که نه تنها باری از دوش ما برنمی‌دارند بلکه مشکلات دیگر را نیز اضافه می‌کنند و سبب بوجود آمدن جرایم دیگر نیز می‌شوند.

شریعتی‌مقدم تصریح کرد: در پیشگیری از وقوع جرم به چهار مقوله جدی توجه می‌شود: نخست آنکه باید جرم را شناخت و به ارزشمندی قوانین توجه داشت، دوم توجه به علت وقوع جرم است و خانواده در این موضوع نقش بسیار موثری دارند، سومین موضوع مواجه‌ صحیح با جرم است و چهارمین موضوع اصلاح و تربیت توسط بازداشتگاه‌ها است.

معاون دادستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم تربیت‌های چندگانه است،‌ صدا و سیما به روش و سبک خود آموزش می‌دهد، خانواده به طریقی دیگر، مدرسه نیز به طریقی و در آخر زمانی که یک جوان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد با مشکل مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: دغدغه‌ همه ما این است که روحانیون با اطلاع کامل از قوانین بر بروی منبر بروند و یک عامل اطلاع‌رسانی برای ما در حوزه‌های مختلف باشند.

این مقام مسئول متذکر شد: آموزه‌های دینی چند ویژگی دارد که عبارتند از: آموزه‌های دینی فاقد جنبه‌های قهرآمیز است، مخاطب آموزه‌های دینی همه افراد هستند و آموزه‌های دینی تضمین کننده پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

 انتهای پیام/70028/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول