به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فیروز رضایی امروز در هفتمین همایش سالانه همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش که در تالار همایشهای مدرسه دارالشفا برگزار شد به راهاندازی ستاد مشترک حوزههای علمیه و آموزش و پرورش اشاره و ابراز داشت: ایجاد این ستاد اقدام بسیار مبارکی است که تا کنون نتایج مفید و ارزشمندی در جامعه به همراه داشته است.
وی با تبیین تاثیر همکاری آموزش و پرورش و حوزههای علمیه تصریح کرد: این دو مجموعه اثرگذار توانستهاند به همکاری و تعامل بالایی دست یابند که در این راستا بسیاری از فاصلهها از میان رفته است.
دبیر ستاد استانی همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش بیان داشت: این ستاد عنصری است که میتواند در همه عرصهها تاثیر شایانی بگذارد و میتواند از آموزههای ناب دینی برای این عنصر مهم استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه نقشآفرینی در نظام آموزش و پرورش، باید از شیوه تربیت اصولی معلمان ورود کند گفت: باید برای رسیدن به این مهم، ساماندهی این قشر عظیم و تاثیرگذار را در جامعه مدنظر قرار دهیم.
رضایی با اشاره به تجربههای گذشته در زمینه آموزش گفت: تعلیم و تربیت دانشآموزان بدون حضور آموزگاران و مربیان به هیچ وجه امکانپذیر نیست.
وی اضافه کرد: معلمان میتوانند با حالتهای گوناگون رفتاری و گفتاری خود در اجرای بهتر برنامههای تربیتی و پرورشی مورد نظر تاثیرات مطلوب و شایانی بگذارند.
دبیر ستاد استانی همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش بیان داشت: تربیت معلمان نیز نیازمند ساز و کارهای خاصی است که برنامهریزی مناسبی لازم دارد.
وی ابراز داشت: معلمان میتوانند عامل اجرای برنامههای تربیتی و پرورشی دینی در نظام تعلیم و تربیت کشور باشند.
رضایی خاطرنشان کرد: نظام سنجش و ارزیابی در عینی کردن اثرات مثبت ستاد همکاریهای حوزه و دانشگاه بسیار مهم محسوب میشود که در این راستا لازم است اقدامات گذشته و برنامههای آینده را به خوبی مورد بررسی قرار داده تا بتوانیم گامهای بعدی را با تقویت نقاط مثبت و برطرف کردن مشکلات برداریم.
انتهای پیام/78005/ی30