به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز کلاسهای تابستانی بخش قرآن و عترت شرکت ذغالسنگ کرمان اظهار داشت: امروز تمام کسانی که عقل و درایت دارند در سراسر جهان به این نتیجه رسیدهاند که تمسک به قرآن تنها راه سعادت، نجات و رستگاری و به مقصد رسیدن انسان و جدا شدن از منجلاب فساد و تباهی است.
وی افزود: قرآن شاه کلید نجات بشر است و تمام راههای سعادت و آرامش بشر در این کتاب الهی آمده است و خدا پیغمبران متعددی را مبعوث کرد تا زمینهساز حضور نبی اکرم (ص) شوند، آنگاه حضرت محمد (ص) را فرستاد تا قرآن را به عنوان دستور و قانون اساسی بشر به جهانیان معرفی کند.
رئیس شورای توسعه قرآن استان کرمان تصریح کرد: امکانات زندگی مادی نباید ما را از اصل نظام آفرینش و خلقت انسان باز دارد و در این جهان همه چیز در خدمت انسان است و باید از تمام مواهب الهی برای رشد، تعالی و گام نهادن در مسیر انسان شدن استفاده کنیم و در این مسیر کلام الله بهترین چراغ هدایت است تا در پرتو این نور ازلی و ابدی مسیر درست و صراط حق را بپیماییم و از غلتیدن در بیراههها مصون بمانیم.
سعیدی خطاب به اولیای دانشآموزان شرکت کننده در این کلاسها تصریح کرد: پدران و مادران تلاش میکنند تا فرزندانشان خوشبخت و سعادتمند شوند و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نمیکنند و اینکه بدانیم راه رستگاری چیست و از کدام مسیر باید حرکت کرد، نکته حایز اهمیت و بسیار مهمی است.
وی گفت: در حقیقت این نکته نقشآفرینی اصلی در فضای جامعه داشته و تاثیرگذاری پدران و مادران را به عنوان سعادتخواهان فرزندانشان در جهتگیری حرکت خود مد نظر قرار میدهد.
این مسئول فرهنگی ابراز داشت: در ایام تابستان و در روزهای فراغت فرزندان از تحصیل علم و دانش باید برای وقت فراغت دانشآموزان برنامهریزی مناسبی داشته باشیم، اما هر کلاس و برنامهای را نمیتوان به عنوان کاری ارزشمند قبول کرد.
سعیدی افزود: کاری ارزشی و ماندنی است که وسیله رسیدن به کمال مطلوب، سعادت دنیا و آخرت آسان را هموار کند و بهترین راه در این زمینه بیتردید آموزش قرآن است که در پی آن تدبیر و دقت در آیات این کلام نورانی را به دنبال میآورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با بررسی و مطالعه انجام شده در روشها و شیوههای تعلیم و تربیت اسلامی برگرفته از سیره نبوی ملاحظه میشود که تربیت اسلامی شاگرد را انسانی دارای احساس، عقل و اختیار میبیند و برای او جایگاه انسانی قائل است.
سعیدی تصریح کرد: برای معلم در مقابل تربیت شاگرد، وظایف و ویژگیهای خاصی تعریف میشود تا او بتواند به نحو احسن زمینههای رشد و ارتقای شاگرد را به سوی کمال انسانی و قرب الیالله فراهم آورد.
وی گفت: اسلام به بهترین شیوه رابطه بین معلم و شاگرد را تعیین کرده است به طوری که حتی در مترقیترین سیستمهای آموزشی جهان طرحی چنین جامع و کامل دیده نمیشود.
رئیس شورای توسعه قرآن استان کرمان بیان کرد: از طرفی نقش حساس و مهم والدین را هم در امر تربیت فرزندان نمیتوان نادیده گرفت، معلم با توجه به وظایف خود به والدین نیز در شناخت وظایف و کارکردهای والدینی کمک میکند.
سعیدی ابراز داشت: والدین برای تقویت باورهای دینی فرزندان نقش الگویی ایفا میکنند و با توجه به ویژگیهای انسانی، روحیه الگوپذیری به ویژه در دوران کودکی مسئولیت والدین را در برابر فرزندان بیشتر و بزرگتر میکند.
وی عنوان کرد: هرگونه رفتار و گفتار والدین میتواند اثر مستقیم بر تربیت فرزندان داشته باشد و شکلگیری ویژگیهای شخصیتی فرزندان در دوران کودکی نقش والدین را در امر تربیت دینی و آموزههای مذهبی تقویت میکند.
انتهای پیام/2446/ب30/د1000