اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه کرمان:

خبرنگاران حوزه باید مورد اعتماد در اطلاع‌رسانی باشند/کرمان پیشتاز در برگزاری دوره خبرنگاری طلاب

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت: خبرنگاران حوزه‌های علمیه باید به عنوان مرجع مورد اعتماد مردم در بحث اطلاع‌رسانی باشند.

خبرنگاران حوزه باید مورد اعتماد در اطلاع‌رسانی باشند/کرمان پیشتاز در برگزاری دوره خبرنگاری طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی صبح امروز در نخستین دوره آموزشی خبرنگاری طلاب استان‌های کرمان، ‌یزد و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خبرنگاری در حوزه علمیه بحث جدیدی است و حوزه علمیه کرمان در برگزاری دوره خبرنگاری طلاب پیشتاز است.

وی از راه‌اندازی سایت حوزه علمیه خبر داد و افزود: این سایت آیینه حوزه علمیه است و در این آیینه مطالبی باید منعکس شود که مربوط به زوایا و برنامه‌های مختلف حوزه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان بیان داشت: دریافت اخبار از سایر حوزه‌های استان کرمان با توجه به فاصله بین حوزه علمیه مرکز استان با حوزه‌های شهرستان‌ها دشوار است، اما زمانی که طلاب خبرنگار در حوزه‌ها حضور داشته باشند از کانال این خبرنگاران می‌توان اخبار و اطلاعات را دریافت و منعکس کرد.

الله‌وردی با اشاره به جایگاه رفیع حوزه‌های علمیه و طلاب در بین مردم تصریح کرد: مردم اعتماد ویژه‌ای به حوزوی‌ها دارند و این اعتماد منحصر به غریبه‌ها و یا توده جمعیت نیست و خبرنگاران حوزه هم باید با اخبار صحیح و معتبر به مردم خاطرجمعی و اطمینان دهند.

وی حوزوی‌ها را نماد دین خواند و خطاب به طلاب خبرنگار ابراز داشت: همان‌ طور که ما حوزوی‌ها در مسائل اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و احکام به عنوان مرجع مردم هستیم، شما باید در بحث خبرنگاری دقت کنید و اخبار واقعی را به مردم برسانید.

این مسئول با تاکید بر اینکه اخباری که تولید می‌شود باید در راستای منافع دین، نظام و انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: اخبار نباید موجب تضعیف عقاید مردم و یا تخریب مسئولان و نظام شود.

الله‌وردی اذعان داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها نقش مهمی در تحولات امروز جهان دارند و بسیاری از کودتاها توسط رسانه‌ها روی داد و رسانه‌ها در پایین کشیدن مُرسی از کرسی ریاست جمهوری نقش داشتند.

به گزارش فارس، نخستین دوره آموزشی خبرنگاری طلاب با حضور بیش از 60 طلبه از استان‌های کرمان، ‌یزد و سیستان و بلوچستان در محل مدرسه علمیه محمودیه کرمان آغاز شد.

انتهای پیام/80019/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول