اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

تعامل علما و دولت برای رفع مشکلات مؤثر است

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به دیدارهای رئیس جمهور منتخب با روحانیان و علمای قم گفت: تعامل بین علما و دولت برای رفع مشکلات مردم مؤثر است.

تعامل علما و دولت برای رفع مشکلات مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: توجه به تفکر، علم، کار و کسب حلال جزو ارزش‌های اخلاقی در حوزه فردی است. 

* ربا موجب کاهش عواطف در جامعه می‌شود

وی افزود:‌ مسئله ربا یکی از کارهای زشت و زیانبار است که اسلام ما را از آن نهی کرده و کسب درآمد از طریق ربا را برای جامعه زیانبار می‌داند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: ربا حرام و اعلام جنگ با خدا است و تعادل اقتصادی جامعه را به‌ هم می‌زند، چرا که سرمایه باید صرف اشتغال و تولید شود.

عربپور اذعان داشت: جامعه‌ای که ربا در آن رشد کند، جامعه طبقاتی می‌شود؛ همچنین ربا موجب کاهش عواطف در جامعه می‌شود.

وی رشوه گرفتن را یکی دیگر از کارهای حرام ذکر کرد و ابراز داشت: حق فردی را در ازای دریافت پول به دیگری دادن رشوه است. 

هزینه کردن از بیت‌المال برای افطاری جایز نیست

خطیب موقت جمعه کرمان، ماه رمضان را بهترین فرصت برای کسب تقوا دانست و عنوان کرد: ائمه جماعات و مبلغان دینی باید مسئله قرآن و تفسیر قرآنی در ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار دهند، چرا که هر چه زندگی ما قرآنی‌تر شود، مشکلات کاهش می‌یابد.

عربپور عنوان کرد: مساجد فقط در زمان پخش اذان بلندگوها را روشن کنند و در ایام ماه مبارک رمضان نباید بلندگوهای مساجد برای مردم ایجاد مزاحمت کند.

وی از مردم خواست در افطاری‌ها از اسراف دوری کنند و ابراز داشت: هزینه کردن از بیت‌المال برای افطاری جایز نیست و نیروی انتظامی با مظاهر روزه‌خواری برخورد داشته باشد. 

روحانی بر اساس شعار عقلانیت و اعتدال کارهایی را آغاز کرده است

این مسئول با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: روحانی بر اساس شعار عقلانیت و اعتدال کارهایی را آغاز کرده است.

عربپور بیان داشت: امیدواریم رئیس جمهور با دوری از افراط و تفریط در تمام امور و انتخاب کابینه معتدل برای خدمت به مردم گام بردارد.

وی با اشاره به دیدارهای رئیس جمهور منتخب با روحانیان و علمای قم، اذعان کرد: تعامل بین علما و دولت برای رفع مشکلات مردم مؤثر است. 

نبود ارتباط بین حوزه و دولت ضعف بزرگی برای دولت دهم بود

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه دولت دهم تلاش‌های زیاد و کارهای خوبی را انجام داد، اذعان داشت: این دولت نقاط ضعفی هم داشت که نبود ارتباط بین حوزه و دولت ضعف بزرگی برای دولت دهم بود.

عربپور افزود: همه باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری از دولت حمایت کنند و باید به این نکته توجه داشت که مشکلات اقتصادی در یک یا دو روز برطرف نمی‌شود و مردم باید صبور باشند تا با نظر کارشناسان و تدابیر لازم مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول