اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری:

دولت تدبیر و امید به سمت اقتصاد بدون نفت گام بردارد

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: دولت تدبیر و امید باید با برنامه‌ریزی حکیمانه در تمامی عرصه‌های داخلی و بین‌المللی رمزگشای مشکلات باشد.

دولت تدبیر و امید به سمت اقتصاد بدون نفت گام بردارد

آیت‌الله قربانعلی دری ‌‌نجف‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: دولت تدبیر و امید باید با برنامه‌ریزی حکیمانه در تمامی عرصه‌های داخلی و بین‌المللی رمزگشای مشکلات باشد و با سرپنجه تدبیر اقدامات موثر و خردمندانه‌ای را انجام دهد تا موجب خشنودی قلب امام زمان(عج) گردد و پیشرفت کشور و تحقق شعارها و سیاست‌های کلی نظام و حرکت به سمت تحقق چشم‌انداز بیست ساله و اقتصاد بدون نفت و احیای ارزش‌های والای اعتقادی را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: بدون تردید انتخاب بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها برای مسئولیت و خدمت از اقدامات اساسی و اولیه دولت تدبیر و امید خواهد بود و باید مورد توجه قرار گیرد.

*به کارگیری عناصر ضعیف، کج سلیقه و یا خود باخته سم مهلکی برای نظام اسلامی است

عضو تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اصل شایسته سالاری در فرهنگ اسلامی جایگاه بلندی دارد، بیان داشت: هرگونه غفلت و سهل‌انگاری و به کارگیری عناصر کم تجربه و یا ضعیف و یا کج سلیقه و یا خود باخته سم مهلکی برای نظام اسلامی خواهد بود که لازم است از آن پرهیز شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: باید از افراد با انگیزه‌های قوی و با ایمان و اخلاص و متعهد استفاده کرد، آنان که چون مالک اشتر، شیران روز و ستار‌گان شب‌ هستند و از تجربه، مهارت و تخصص لازم برخوردار بوده و جانشان از عشق به اسلام و میهن و ولایت و مردم و شهیدان و امام و ولایت سیراب است لیاقت خدمتگزاری به مردم و به نظام اسلامی را دارند.

*کسانی که درد محرومان را احساس و از چاپلوسی پرهیز می‌کنند در کابینه قرار گیرند

دری ‌نجف‌آبادی ادامه داد: کسانی باید به عنوان کابینه انتخاب شوند که جز برای خدا قیام نمی‌کنند، جز عشق به مردم را نمی‌پسندند، ساده زیست و قانع هستند، از تشریفات و تجملات به دور هستند، درد محرومان را احساس می‌کنند و از تملق و چاپلوسی و ریاست طلبی پرهیز می‌کنند، «والسلام علی من یعبد الحق لذات الحق حق» برای ایشان مقدس است و امانتدار و خدمتگزار هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش، ادب، اخلاق، کرامت نفس و محیط سالم و پاک برای رشد فضائل و تقویت مکارم اخلاق و تقرب الی‌الله و الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان و نسل‌های آینده نیاز دارد.

*دولت، مجلس و قوه قضائیه باید الگوی اخلاق، ادب قناعت و امانتداری باشند

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بیان کرد: بداخلاقی، توهین و تحقیر یکدیگر و هتک حرمت مومنین، کاری زشت و ناپسند است و باید از آن پرهیز شود و دولت، مجلس و قوه قضائیه باید الگوی اخلاق و ادب و کرامت نفس و زهد و آزادگی و قناعت و صرفه‌جویی و امانتداری و خدمتگزار باشند.

*قیام ملت ایران جز برای حاکمیت اسلام و ارزش‌های متعالی آن نبوده است

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه ملت ایران پاسداران حریم امامت و ولایت و خون مقدس شهدا هستند، گفت: ما باید براساس تکلیف عمل کنیم و رضایت خداوند هدف نهائی ما است، چرا که قیام ملت ایران جز برای حاکمیت اسلام و ارزش‌های متعالی آن نبوده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهدا برای احیای دین قیام کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: اگر کار برای خداوند بزرگ نباشد، جز خسارت و حسرت در فردای قیامت چیز دیگری نخواهد داشت، باید از خداوند توفیق اخلاص و معرفت طلب کرد.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول