اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

دولت‌های غربی خواستار فروکشی موج بیداری اسلامی هستند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: مصر ملتی انقلابی دارد، اما دولت‌های غربی تحمل دیدن استقلال مصر و آرامش آن را ندارند، و می‌خواهند موج بیداری اسلامی فروکش کند.

دولت‌های غربی خواستار فروکشی موج بیداری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌دژ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان با همه خوبی‌ها و زیبایی‌هایش در راه است، و بهره‌مندی از فضائل این ماه آرزوی قلبی همه مومنان و روزه‌داران است.

وی در بخش نخست خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به عظمت ماه رمضان اشاره کرد و افزود: رمضان، ماه رحمت، مغفرت و میهمانی خداوند است، که از خداوند می‌خواهیم توفیق درک این ماه و بهره‌مندی از فیوضات آن را به بندگان خود عطا کند، تا پس از 11 ماه غفلت، به سویش بازگردیم و حق بندگی را به جا آوریم.

باقری تصریح کرد: در بیان ارزش روزه‌داری در این ماه همین کافی است، که خداوند فرموده: «روزه متعلق به من است و من خود اجر آن را می‌دهم».

وی به بیان آیات و روایات متعدد در ارتباط با فضیلت این ماه پرداخت و افزود: ارزش و مقام این ماه قابل قیاس با هیچ ماه دیگری نیست و رمضان به سبب نزول قرآن و وجود شب‌های قدر آن، باارزش‌ترین ایام سال محسوب می‌شود.

باقری همه مومنان را به بهره‌گیری از این ایام و حضور گسترده در میهمانی بزرگ الهی دعوت کرد.

امام جمعه شاهین‌دژ در بخش دوم خطبه‌ها، به وضعیت کنونی مصر، اشاره کرد و گفت: مصر ملتی انقلابی دارد، ولی آنچه مسلم است، این است که دولت‌های غربی تحمل دیدن استقلال مصر و آرامش آن را ندارند، و از هیچ فرصتی برای برهم زدن این آرامش آنها دریغ نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مرسی، رئیس جمهور منتخب مردم انقلابی مصر، که با حمایت اخوان‌المسلمین بر سر کار آمد، دچار خودفریفتگی کاذب شد، به طوری که پس از روی کار آمدن، سفارت تخریب شده رژیم صهیونیستی توسط مردم انقلابی مصر را بازسازی کرد، و با کمک به معارضان سوریه، اقدامات مقابله‌ای خود علیه تشیع را آغاز کرد، و به این ترتیب خشم مردم مصر را علیه خود برانگیخت.

باقری خطاب به دولت‌های انقلابی، گفت: دولت‌های انقلابی باید هوشیار بوده، و فریب وعده‌های بی‌اساس غرب را نخورند، امیدواریم دست غرب از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها کوتاه شود، و ثبات و آرامش، بعد از مدت‌ها جنگ و مبارزه به مصر برگردد.

انتهای پیام/61009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول