اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان:

2500 شهید سند وفاداری مردم مریوان به نظام اسلامی است

فرماندار مریوان با اشاره به تقدیم 2 هزار و 500 شهید به نظام اسلامی از خطه مرزی مریوان، گفت: اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی از برکت خون شهدا است.

2500 شهید سند وفاداری مردم مریوان به نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبدالله رشیدی‌پور بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای حماسه 23 تیر 58 مریوان و شهدای شمال کشور که با حضور جمعی از فرماندهان کشوری و لشکری و خانواده‌های معظم شهدا در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد واحد مریوان برگزار شد، اظهار کرد: شهدای 23 تیرماه 58 مریوان در همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بدون هیچ توقع و چشمداشتی با لبیک به فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی خون پاکشان را در راستای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی  با بیان اینکه در 23 تیر ماه 58  هشت نفر از پیشمرگان مسلمان کرد این شهرستان در درگیری با عوامل ضد انقلاب به شهادت رسیدند، افزود: مردم شهیدپرور مریوان در طول جنگ تحمیلی و پیش از آن بیش از 2 هزار و 500  شهید، جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب کرده‌اند و این سند محکمی بر وفاداری مردم این شهرستان به انقلاب و آرمان‌های اما و شهداست.

فرماندار مریوان بر تلاش در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی تاکید و آن را وظیفه آحاد جامعه دانست و بیان داشت: تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان حرکت در مسیر شهدا و تبعیت از ولایت فقیه است.

رشیدی‌پور به سختی‌ها و دشواری‌های متحمل شده مردم مریوان در سال‌های دفاع مقدس به خاطر وجود گروهک‌های ضدانقلاب اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مریوان از نخستین شهرهای کردستان بود که با تکیه بر نیروهای بومی و با هدف دفاع از انقلاب و اسلام در دو جبهه پیچیده و سخت با دشمنان نبرد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شناخت جامعه از شهدا و ایثارگران و از خودگذشتگی آنان بسیار کم است، تصریح کرد: شهدای ما با علم، عشق، آگاهی و بصیرت وارد میدان شدند و جانشان را فدای آزادی ملت مسلمان و سرفراز ایران اسلامی کردند.

فرماندار مریوان بر شناساندن بیش از پیش شهدا به‌ویژه به جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: انتقال واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس و ایثار و از خودگذشتگی شهدا به نسل جدید آنان را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

رشیدی‌پور در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در راستای ایجاد شکاف در بین مسلمانان بر حفظ وحدت اسلامی تاکید کرد و افزود: حفظ وحدت مهم‌ترین و برنده‌ترین سلاح در برابر حربه‌های دشمنان است.

وی حضور حماسی مردم در 24 خرداد امسال را نماد عینی وحدت در ایران اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: حضور دشمن‌شکن ملت ایران در این روز سرنوشت‌ساز بله دوباره‌ای به انقلاب و مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه‌گویان بود.

وی افزود: در سایه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رای حماسه سیاسی محقق و زمینه برای تحقق حماسه اقتصادی در کشور فراهم شد.

انتهای پیام/79002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول