اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

جنایت سلفی‌ها ضربه به بیداری اسلامی است / اخوان المسلمین با تکفیری‌ها مرزبندی کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه گروه اخوان المسلمین باید مرزبندی شفافی با تکفیری‌های سلفی داشته باشد،‌ گفت: جنایت‌های گروه‌های تکفیری و سلفی ضربه‌‌ای برای بیداری اسلامی است.

جنایت سلفی‌ها ضربه به بیداری اسلامی است / اخوان المسلمین با تکفیری‌ها مرزبندی کند

آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کشته شدن چهار تن از شیعیان در نیمه شعبان در کشور مصر، با محکوم کردن این اقدام عناصر سلفی و وهابی اظهار داشت: شیعیان در طول تاریخ به مظلومیت، حقانیت، استواری و مقاومت در مسیر اسلام ناب محمدی و اهل‌بیت(ع) شناخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: شهادت یکی از ارکان مهم اصول شیعه است که با این خون‌ریزی‌ها ارزش شیعه کم نمی‌شود بلکه در دنیا مظلومیت خود را نشان می‌دهد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مظلومیت‌های شیعه در طول تاریخ سبب شکوفایی و رشد آن شده است، اضافه کرد: جنایتی که در کشور مسلمان مصر توسط مجموعه‌ای از اراذل و اوباش صورت گرفت به شدت محکوم است.

* شیعیان ترسی از نثار جان خود در راه امام زمان(عج) ندارند

کعبی با تاکید بر اینکه تمام شیعیان همچون چهار شیعه‌ای که روز گذشته به شهادت رسیدند در راه امام زمان(عج) ترسی از نثار جان خود ندارند، گفت: شیخ حسن شحاته شیعه بزرگ و مشهوری در کشور مصر بود که توسط عناصر سلفی به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه جنایت و فاجعه در مصر به گونه‌ای سنگین بود که مردم و دولتمردان مصری آن را محکوم کردند، اضافه کرد: این گونه حوادث نتیجه تفکر شیعه‌ستیزی دشمنان اسلام است.

* الازهر و علمای مصری تدبیر کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای پایان دادن به حرکت تند تکفیری‌ها و کسانی که ضد امت اسلام عمل می‌کنند دولتمردان، نخبگان و علمای بیدار مصر از جمله الازهر تدبیر جدی باید کنند.

* اخوان المسلمین با تکفیری‌ها مرزبندی کند

کعبی با تاکید بر اینکه گروه اخوان المسلمین باید مرزبندی شفافی با تکفیری‌های سلفی داشته باشد، اضافه کرد: امروز تکفیری‌های سلفی و تندرو به یک خطر و تهدید عمده برای امت اسلامی به‌ویژه برای حوزه بیداری اسلامی در کشورهای تونس، مصر و لیبی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم و دولت‌های حوزه بیداری اسلامی نیز باید مرزبندی شفافی با عناصر تکفیری داشته باشند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت مسئولیت جنایت‌های گروه‌های تکفیری بر عهده آنها نیز خواهد بود.

* اقدامات جنایت‌کارانه تکفیری‌ها ضربه به بیداری اسلامی است

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از نظر بشری و اسلامی و با هر منطقی جنایت‌های هولناک گروه‌های تکفیری علیه اسلام، ضربه به بیداری اسلامی و وحدت اسلامی است.

کعبی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام هولناک بازتاب شیعه‌ستیزی و نتیجه اقدامات تکفیری‌های بی‌منطق و متحجر است.

انتهای پیام/78008/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول