اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

حرکت انقلابی امام راحل بذر آغاز بیداری اسلامی بود

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: امروزه رشد بیداری اسلامی در جهان نشأت گرفته از حرکت انقلابی امام خمینی (ره) است.

حرکت انقلابی امام راحل بذر آغاز بیداری اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت محمد(ص) ضمن تسلیت سالگرد رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان ضمن داشتن توانایی بسیج توده مردم، نقش مؤثری در معرفی اسلام ناب به جهانیان داشتند.

وی به شخصیت والای امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) با هدایت و رهبری انقلاب اسلامی و برچیدن سلطه غرب بر ایران و تغییر مسیر تاریخ، راه و ایده نابش از سوی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.

خطیب جمعه اهل سنت بیجار در ادامه با بیان اینکه امام (ره) حقیقتاً قرآن را زنده کردند و با حرکت معنوی و توحیدی خویش نظام پوشالی و استبدادی را از میان برداشتند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) توده‌های ستم دیده و مظلوم مردمی را باهم متحد ساختند و توانستند با نیروی ایمان و پشتوانه مردمی و روحانیان معزز، رژیم منحوس پهلوی را برای همیشه نابود کنند.

وی اضافه کرد: ایشان همچنین با برقراری نظامی مبتنی بر قوانین و ارزش های اسلامی در ایران و مخالفت با شرق و غرب، تأثیر زیادی بر منطقه و جهان داشتند؛ بیداری اسلامی در شماری از کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا مؤید همین امر است.

امام جمعه اهل سنت بیجار همچنین با اشاره به ایام‌الله 15 خرداد بیان داشت: لازم و به‌جاست که ثمرات و برکات آن روز تاریخی و سرنوشت‌ساز و یاد شهیدان آن زمان برای نسل سوم انقلاب بیان گردد تا حماسه آن عزیزان هیچ وقت خاموش نشود.

وی تأکید کرد: نیمه خرداد نقطه عطف و سرآغاز پدیده نو است و 15 خرداد نقطه عطف در مبارزات انقلاب اسلامی ایران بود.

* حضرت محمد (ص) درخشش نوری در دل تاریکی و هدایتی برای مظلومین بود

ماموستا خالدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: حضرت محمد (ص) درخشش نوری در دل تاریکی و هدایتی برای مظلومین و ستم‌دیدگان بود.

خطیب جمعه اهل سنت بیجار، هدف از معراج و مبعث را احیای شریعت ناب محمدی عنوان و خاطرنشان کرد: معراج و مبعث دو مقوله جدای از هم نیستند و به وسیله این دو مناسبی مهم شخصیت والای پیامبر برای نسل هلی آینده و جهانیان مشخص و نمایان خواهد شد.

وی  ادامه داد: بعثت پیامبر اسلام (ص) منتی بزرگ از جانب خداوند بر انسان‌ها بود، که بر اثر تلاش و خدمت ایشان تاریکی‌های جهل و ظلمت از آسمان دنیا زدوده شد، نسیم صلح و امنیت وزیدن گرفت، درختان خوشبختی و سعادت شکوفه داد و امواج سهمگین کفر و شرک فرو نشست.

ماموستا خالدی تصریح کرد: خاتم انبیا حضرت محمد(ص) اسوه‌ای ایده‌ال برای زندگی‌ سراسر خوشبختی است که با رهنمودهای ایشان انسان‌ها از دره‌ها و پرتگاه‌های هلاکت و بدبختی به شاهراه سعادت جاوید رهنمون می‌شوند و از آسیب امواج خروشان بی‌دینی در امان می‌مانند.

خطیب جمعه اهل سنت بیجار در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتخابات و تأکید بر حضور پر شور مردم خاطرنشان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم با اتحاد و همدلی دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم بلند مدتشان ناکام خواهد کرد.

وی  همچنین حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان از همراهی مردم با انقلاب و نظام دانست و افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب یاس دشمن و اقتدار نظام اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول