اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای بهداشت و درمان اعلام شد

انتقاد شدید نماینده گرمی از جذب نشدن نیروهای بومی در سهمیه استخدامی

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به شدت از استخدام نشدن نیروهای بومی در قالب سهمیه استخدامی دانشگاه علوم پزشکی انتقاد کرد.

انتقاد شدید نماینده گرمی از جذب نشدن نیروهای بومی در سهمیه استخدامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان گرمی اظهار داشت: معلوم نیست به چه دلیلی سهمیه استخدامی این شهرستان به سایر نیروها و مناطق اختصاص یافته در حالی که در برخی از بخش‌های بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان نیروهای غیربومی جذب شده و مشغول فعالیت هستند.

وی با یادآوری اینکه این موضوع را از طریق وزارتخانه پیگیری کرده و ضرورت پاسخگویی مسئولان را خواستار شده‌ایم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تمام اعتبارات بخش بهداشت و درمان به صورت متمرکز به وزارتخانه اختصاص داده می‌شد که وزارتخانه براساس سیاست‌گذاری خود نسبت به توزیع و هزینه اعتبارات اقدام می‌کرد.

موسوی این شیوه را غلط و فاقد وجاهت توصیف کرد و ادامه داد: این مصوبه امسال اصلاح شده و ما مکلف شده‌ایم فصل‌های اعتبارات را تفکیک و مشخص شده شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در دیداری که با وزیر بهداشت و درمان داشتیم مشکلات بهداشت و درمان گرمی و روستاهای محروم این منطقه مورد تاکید قرار گرفت که وزیر بهداشت و درمان قول داده از محل اعتبارات امسال بخشی از این نارسایی‌ها را برطرف کند.

وی با یادآوری اینکه اکثر مناطق روستایی گرمی فاقد خانه‌های بهداشت و مراکز رسیدگی به بیماران و افراد دارای مشکلات جسمی و روحی هستند، اضافه کرد: به هیچ وجه توسعه بهداشتی و درمانی در شهرستان گرمی متناسب با شأن و جایگاه این منطقه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از ناقص بودن بخش‌های مختلف بیمارستان ولایت گرمی خبر داد و یادآور شد: هنوز با گذشت چندین سال از افتتاح این بیمارستان به عنوان هدیه ارزشمند مقام معظم رهبری به این منطقه هنوز این بیمارستان به شکل کامل تجهیز و تکمیل نشده است.

موسوی با انتقاد از اینکه برخی از افراد با استفاده از سهمیه استخدامی گرمی جذب دانشگاه علوم پزشکی استان شدند اما در جای دیگر مشغول به کار هستند، بیان کرد: ما امیدواریم در نحوه به کارگیری نیروهای بومی و تأمین کادر متخصص توجه و دقت نظر کافی صورت بگیرد.

فرماندار گرمی نیز در این جلسه بر راه‌اندازی مرکز درمان‌بستر انگوت و اورژانس در این منطقه به عنوان مطالبه همگانی و عمومی مردم این منطقه تاکید کرد.

محمود علایی ضرورت ایجاد و راه‌اندازی درمانگاه خصوصی در گرمی را یادآور شد و گفت: در این زمینه حمایت دانشگاه علوم پزشکی را انتظار داریم.

وی در پایان ضرورت تجهیز و تکمیل اورژانس بیمارستان ولایت گرمی را خاطر نشان کرد و افزود: اورژانس پیشانی خدمات درمانی است و نباید در این زمینه نقص و کوتاهی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول