اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد ولایتی در شهرستان همدان:

ولایتی وارد حزب بازی نمی‌شود / با انتقاد، به صورت عالمانه برخورد می‌کنیم

رئیس ستاد ولایتی در شهرستان همدان با اشاره به اینکه با انتقاد، به صورت عالمانه برخورد می‌کنیم، گفت: آقای ولایتی وارد حزب بازی و جناح گرایی نمی‌شود و در سیاست خارجی بنا را بر تعامل با دیگر کشورها قرار می‌دهیم.

ولایتی وارد حزب بازی نمی‌شود / با انتقاد، به صورت عالمانه برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا باغیان شامگاه یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه برنامه‌های دکتر ولایتی در قالب سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده است، اظهار داشت: برنامه‌های دولت دکتر ولایتی در 14 برنامه 100 روزه تدوین شده که در 100 روز اول بعد از تشکیل دولت به اقتصاد کشور ثبات می‌دهد.

وی ادامه داد: در 100 روز اول جلوی گسترش تورم را می‌گیریم و در این مدت نمی‌توان تورم را کاهش داد فقط باید به اقتصاد ثبات داد.

رئیس ستاد ولایتی در شهرستان همدان در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به یک درمان اورژانسی ظرف 100 روز نیاز دارد، افزود: ایران 10 میلیارد دلار بابت فروش نفت از چین، هند و پاکستان طلب دارد که با یک تعامل سیاسی که دکتر ولایتی در منطقه دارد از این ظرفیت برای باز پس‌گیری آن استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تزریق این مبلغ پول که از سه کشور اخذ می‌شود به بازار ثبات می‌دهد و با یک دیپلماسی قوی این پول را دریافت می‌کنیم و حتی اگر یک سوم این مبلغ را به اقتصاد تزریق شود، باعث ثبات بازار ارز، افزایش قیمت ریال، طلا و سکه می‌شود و با عرضه اوراق قرضه پول‌های مازاد را می‌توان از جامعه جمع‌آوری کرد.

باغیان اضافه کرد: ساماندهی به بخشنامه‌های بانک مرکزی، یک‌نواختی و متمرکز کردن برنامه‌های اقتصادی بانک مرکزی با دیگر نهادها مانند سازمان بازرگانی در برنامه‌های اقتصادی دکتر ولایتی دیده شده است.

وی در ادامه به احیاء جاده ابریشم اشاره کرد و یادآور شد: در احیاء جاده ابریشم و ایجاد لوپ در رو، جاده‌های کشور را برای ترانزیت آماده می‌کنیم و می‌توانیم با خرید گاز از ترکمنستان و فروش آن به همسایگان، 40 درصد ظرفیت ترانزیت و 30 درصد صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.

رئیس ستاد ولایتی در شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست‌های دولت ولایتی براساس تمرکز زدایی تنظیم شده است، تصریح کرد: برای همه استان‌ها برنامه مشخص و جداگانه‌ای تدوین شده و با واگذاری تولید به مردم ثبات اقتصادی را ایجاد می‌کنیم. 

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی در برنامه‌ریزی و بستر سازی امور گفت: در همدان بسترسازی و آینده‌نگری نشده و برای مثال میلیاردها تومان به صورت بادکنکی در ساخت چند پل هوایی به هدر رفته است.

باغیان افزود: در احداث پل‌های خواجه رشید و تختی برای ترافیک آرامگاه بوعلی فکری نکردند و همدان یکی از استان‌هایی است که از عدم یکسان‌نگری زجر می‌کشد و تفاوت بین بالا و پایین شهر بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همدان به مرکز کشور نزدیک بوده و دارای آب و هوای خوبی است سرمایه‌گذاری در بخش مسکن باعث افزایش قیمت ملک در همدان شده و با تهران برابری می‌کند.

رئیس ستاد ولایتی در شهرستان همدان در ادامه با بیان اینکه باید در کنار ظرفیت کشاورزی استان صنایع تبدیلی را ایجاد و تقویت کرد، بیان داشت: همدان قطب سیب زمینی است اما صنایع تبدیلی این محصول در استان وجود ندارد و از ظرفیت کشاورزی استان به خوبی استفاده نشده است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه با انتقاد، به صورت عالمانه برخورد می‌کنیم، ابراز داشت: دکتر ولایتی وارد حزب بازی و جناح گرایی نمی‌شود و در سیاست خارجی بنا را بر تعامل با دیگر کشورها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول