اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد تنظیم بازار گچساران صورت گرفت

انتقاد شدید تاج‌گردون از وضعیت نامطلوب بازار و میدان تره‌بار گچساران

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گچساران با انتقاد شدید از وضعیت نامطلوب بازار تره‌بار و میدان مرکزی آن، خواستار بهبود وضعیت کنونی شد.

انتقاد شدید تاج‌گردون از وضعیت نامطلوب بازار و میدان تره‌بار گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاج‌گردون عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به بازدید میدانی از بازار تره‌بار گچساران اظهار کرد: امروز طی فرصت پیش‌ آمده و بازدید از میدان و بازار تره‌بار گچساران به بررسی برخی مشکلات موجود در این بازارچه می‌پردازم.

به هم ریختگی بازار گچساران کاملا مشهود است

وی با بیان اینکه در راستای خدمت به مردم نباید با دولت، کسبه، اصناف، اتحادیه و انبارداران تعارف کرد، افزود: در این جلسه تمامی مسئولان و  افرادی که در حوزه بازار مسئولیت دارند بیشتر از 200 نفر نیستند اما  جمعیت مردم گچساران بیش از 90 هزار است و کسی حق ندارد به واسطه اینکه به عنوان مثال دوست یا همکار مسئولان است، از حق مردم بگذرد.

تاج‌گردون تصریح کرد: برداشت من از وضعیت انبار و بازار تره‌بار گچساران یک به هم ریختگی زشت و وحشتناک است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هم ریختگی زشت و وحشتناک بازار و تره‌بار گچساران کاملا مشهود بوده و لازم نیست که فرماندار از این وضعیت بازدید کند.

میدان مرکزی گچساران تأمین کننده خواسته‌های بازاریان نیست

تاج‌گردون ابراز داشت: امروز طی بازدید میدانی از سطح انبار تره‌بار گچساران متوجه این موضوع شدم که قیمت مثلا گوجه در بازار بر اساس نرم قانونی تنظیم شده است اما همین بازاریان نیز دارای دغدغه‌هایی از جمله عدم توانایی تأمین همه نوع میوه و تره‌بار توسط میدان مرکزی تره‌بار گچساران هستند.

وی تأکید کرد: دغدغه و خواسته بازاریان تأمین تمامی خریدهای میوه و تره‌بار از یک مکان واحد و آن هم میدان مرکزی تره‌بار گچساران است زیرا تأمین تره‌بار و میوه از مکان‌های مختلف مقرون به صرفه نبوده و  شرایط سختی را برای بازاریان فراهم می‌کند.

انتقاد تاج‌گردون از فعالیت مغازه‌داران فاقد پروانه کسب

تاج‌گردون با اشاره به بازدید میدانی خود از بازار گچساران و فعالیت بعضی از مغازه‌داران بدون داشتن پروانه کسب گفت: امروز از چهار مغازه پیگیر پروانه کسب شدم که اتفاقا تمامی این چهار مغازه فاقد پروانه کسب بودند و اعلام کردند که پروانه کسب ما در مرحله صدور است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فعالیت مغازه‌های فاقد پروانه کسب خطاب به مسئولان مربوطه متذکر شد: آقای فرماندار، اداره بازرگانی و اتحادیه صنف، برای من روشن نیست چرا وقتی کسی فاقد پروانه کسب است، در حال فعالیت در بازار است.

تاج‌گردون در ادامه با تأکید بر این‌که به چه حقی اجازه گذشت از حقوق مردم داده می‌شود، افزود: آیا پروانه کسب حق مردم و ملت نیست.

وی با تأکید بر لزوم تعیین حد و مرز مغازه‌ها از حریم معابر اذعان کرد: به نظر می‌رسد نیروهای سد معبر شهرداری گچساران با توجه به عدم تعیین حد و مرز مغازه‌ها با حریم معابر در برخورد با سد معبر دچار مشکل شده و کار به درگیری فیزیکی کشیده شود.

وضعیت بهداشتی بازار تره‌بار و میدان مرکزی آن بسیار نامناسب است

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: من نمی‌دانم شما از کدام یک از این مغازه‌ها بازدید کرده‌اید؛ حق مردم در همین مسئله کوچک بسیار نادیده گرفته شده است.

تاج‌گردون خطاب به فرماندار گچساران یادآور شد: به هر روشی شورای تأمین می‌توانید تصویب کنید که مغازه‌ها حق پیشروی از حد و مرز حریم خود را ندارند زیرا این خیابان از آن تمامی شهروندان گچسارانی است.

وی با انتقاد از جاگذاری قالب‌های بتنی که با فاصله چند متری از جلوی مغازه‌ها سبب سختی تردد برای شهروندان شده است، گفت: این وضعیت باید اصلاح شود زیرا حق مردم در این مسئله نیز نادیده گرفته شده است.

تاج‌گردون با بیان این‌که من کارشناس بازار نیستم و با یک جلسه نیز نمی‌توان متوجه شد که مشکل این ناهماهنگی و وضعیت از کجا ایجاد شده است، بیان کرد: تعزیرات، شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط با بازار برای برطرف کردن وضعیت کنونی بازار وارد شوند و این مسئله ساده و سرسری گرفته نشود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از مسئولان برای ‌عملیاتی کردن امر بهبود وضعیت کنونی بازار گفت: به عنوان نماینده مردم در این شهرستان از این موضوع نمی‌گذرم‌.

تاج‌گردون  اذعان کرد: این‌که این همه پول شهرستان به دلیل گرانفروشی و بی‌نظمی از شهر خارج شود و گردش پول نیز ‌اتفاق نیفتند، حق مردم گچساران نیست.

وضعیت نامناسب بازار تره‌بار گچساران در شأن مردم این شهرستان نیست

وی از فرماندار گچساران خواست تا ظرف امروز و فردا تکلیف وضعیت کنونی باراز تره‌بار گچساران را روشن کرده و در ادامه یادآور شد: در راستای زیباسازی بازار تره‌بار گچساران اقدامات مطلوبی از جمله ایجاد سقف واحد برای مغازه‌ها انجام شده است اما وضعیت بهداشتی و حریم مغازه‌ها و محل تردد مردم قابل قبول نیست.

تاج‌گردون ادامه داد: وضعیت کنونی نامناسب بازار تره‌بار گچساران حق مردم این شهرستان نیست.

نماینده مردم گچساران و باشت با انتقاد از وضعیت نامناسب مسجد میدان مرکزی تره‌بار گچساران از مسئولان خواست تا در زمینه برطرف کردن و احیای وضعیت کنونی تلاش کنند.

انتهای پیام/82001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول