اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی عنوان کرد

عدم استقبال زوج‌های جوان از طرح مطلع مهر در آذربایجان غربی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: تنها 70 نفر از زوج‌های جوان شاغل در دستگاه‌های دولتی آذربایجان غربی برای شرکت در طرح مطلع مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

عدم استقبال زوج‌های جوان از طرح مطلع مهر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مریم دهقانی ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده که در سالن معاونت امنیتی سیاسی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های لازم به زوج‌های جوان، به ویژه در سال‌های نخست ازدواج می‌تواند موثر واقع شود، این آموزش‌ها در قالب طرح مطلع مهر توسط اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی پرداخت و افزود: سال گذشته بیش از 60 بازدید از مراکز فرهنگی اجتماعی استان از ناحیه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، به منظور رسیدگی به مشکلات آنان و اتخاذ تدابیر حمایتی لازم به آنها صورت گرفت.

دهقانی به پیگیری مصوبات جلسات کارگروه برگزار شده در استان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مصوبات در ارتباط با ایجاد چهار پارک‌ ویژه بانوان بود، که اقدامات لازم برای جانمایی دو پارک و تبدیل یک پارک دیگر به پارک بانوان صورت گرفته و پیگیری‌های لازم در مورد چهارمین پارک بانوان نیز در دست اقدام است.

وی به برگزاری جلسات متعدد با مدیران کانون‌ها و سمن‌های بانوان در استان اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل کمیته الگوی مد و لباس، تهیه بانک اطلاعات و پژوهش‌های حوزه زنان و خانواده، برگزاری کارگروه عفاف و حجاب و تشکیل کمیته‌های چهارگانه آن، تقویت مشاوره خانواده، اقدامات لازم در ارتباط با ازدواج آسان و پیشگیری از اعتیاد زنان از دیگر اقدامات شاخص انجام شده، در حوزه زن و خانواده امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از تداوم این برنامه‌ها در سال جاری خبر داد و افزود: در نظر داریم با جدیت بیشتری این برنامه‌ها را در استان پیگیری کنیم.

وی به اجرای طرح مطلع مهر ویژه زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: این طرح در فاز نخست آن برای زوج‌های جوان شاغل در دستگاه‌های دولتی و همسران آنها که در پنج سال نخست زندگی مشترک قرار دارند، برگزار می‌شود.

وی با استناد به آمار ارائه شده خاطرنشان کرد: بیشتر طلاق‌های صورت گرفته میان زوجین در پنج سال نخست زندگی مشترک آنها اتفاق می‌افتد، که به علت عدم شناخت صحیح آنها از مهارت‌های زندگی و روابط اخلاقی برای استحکام نهاد خانواده اتفاق می‌افتد، که این مسئله ضرورت اجرای برنامه‌هایی نظیر مطلع مهر را نشان می‌دهد.

دهقانی به دلیل عدم استقبال زوج‌های جوان دستگاه‌های دولتی استان از این طرح اظهار تاسف کرد و گفت: تاکنون تنها 70 نفر از زوج‌های جوان شاغل در دستگاه‌های دولتی آذربایجان غربی برای شرکت در طرح مطلع مهر ثبت‌نام کرده‌اند، که لازم است تدابیری اتخاذ شود، تا افراد بیشتری در این دوره آموزشی شرکت کنند.

وی اعلام کرد: لازم است آئین‌نامه طرح مطلع مهر، با هدف آشنائی بیشتر با این طرح و اهداف آن، به همه ادارات کل استان ارسال شود، و به دنبال همکاری‌های لازم همان دستگاه‌ها، نسبت به ترغیب زوج‌های جوان شاغل در این ادارات برای شرکت در این طرح اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به اجرای موفق طرح رحمت و تداوم آن در سال جاری در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: تاکنون 70 هزار نفر از بانوان استان در قالب این طرح، آموزش‌های لازم در ارتباط با مهارت‌های زندگی را دریافت کرده‌اند.

در این جلسه تصویب شد در فاز نخست اجرای طرح مطلع مهر، همه دستگاه‌های دولتی مرکز استان برای ثبت‌نام افراد حائز شرایط تا 31 تیر ماه سال جاری اقدام کنند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول