اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان خبر داد

تشکیل گروه‌های ویژه مبارزه با قاچاق در مناطق مرزی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل گروه‌های ویژه بازرسی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق در مناطق مرزی این استان خبر داد.

تشکیل گروه‌های ویژه مبارزه با قاچاق در مناطق مرزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در جمع مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اثرگذاری کالای قاچاق در تولید داخلی، اظهار کرد: کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است.

وی بر مقابله با قاچاق کالا در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تأکید کرد و ادامه داد: مسیر طولانی در پیش داریم تا بتوانیم کالای قاچاق در استان را ساماندهی کنیم.

منتظری به برگزاری 12 جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی قاچاق کالای گیلان در سال 91 اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته 107 مصوبه در کمیته مذکور به تصویب رسید و تمام مصوبات اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه سال گذشته 318 پرونده کالای قاچاق تشکیل شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های مذکور 1.4 میلیارد دلار بوده است.

وی به انجام 2 هزار و 407 گشت مشترک اعضای گروه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان در سال 91 اشاره کرد و افزود: انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، فرآورده‌های نفتی، گوشی‌های تلفن همراه، کالای دخانی و مواد نیروزا از کشفیات گشت مشترک مذکور بوده است.

منتظری با اشاره به 30 مصوبه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان در سه ماه نخست امسال، عنوان کرد: تعداد 205 گشت مشترک از ابتدای سال جاری تاکنون در استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تعداد پرونده‌های تشکیل شده در مدت مذکور را 44 فقره اعلام کرد و یادآور شد: مبارزه با کالای قاچاق نیازمند رویکرد فرهنگی است.

وی از برگزاری سه دوره آموزشی در شهرهای رشت، لاهیجان و انزلی با حضور مجامع امور صنفی، بازرسان سازمان و افرادی که در حوزه ساماندهی اقتصادی می‌توانند همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان باشند، خبر داد.

منتظری با بیان اینکه گروه‌های ویژه بازرسی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق در سطح استان به‌ویژه مناطق مرزی تشکیل شده است، تصریح کرد: انواع مواد دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، قرص نیروزا و آدامس‌هایی که به صورت غیر مجاز وارد کشور شدند، کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول