اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد

کشف بیش از 216 هزار قلم کالای قاچاق و غیر بهداشتی در قم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم از کشف بیش از 216 هزار قلم داروی قاچاق و غیر بهداشتی در دو سال گذشته خبر داد.

کشف بیش از 216 هزار قلم کالای قاچاق و غیر بهداشتی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مجتبی احمدزاده قمی با بیان اینکه با تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با اقلام سلامت محور قاچاق آرایشی بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی در سال‌های 90 و 91 روند مبارزه با کالاهای غیر مجاز و قاچاق در استان تشدید شد افزود: در این راستا تاکنون 11 جلسه کارگروه و کمیته‌های مربوطه تشکیل شده که حاصل آن 48 مصوبه بوده است.

وی با اشاره به عملکرد اصلی این کارگروه در دو بخش نظارت و آموزش گفت: در بخش نظارت بر حوزه‌های زیرپوشش 877 واحد شامل 400 واحد آرایشی بهداشتی و 477 واحد دارویی در این مدت مورد بازرسی قرار گرفتند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم حجم بازرسی‌های انجام گرفته از واحدهای عرضه کننده آرایشی بهداشتی و دارو در دو سال گذشته را دو هزار و 320 مورد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد بازرسی یک هزار و 620 مورد مربوط به واحدهای عرضه و پخش دارو و 700 مورد نیز مربوط به واحدهای عرضه و پخش مواد آرایشی بهداشتی است.

احمدزاده افزود: در این بازرسی‌ها بیش از 216 هزار قلم کالای قاچاق و غیر بهداشتی به ارزش 3 میلیارد ریال کشف شد.

وی با بیان اینکه این میزان کالای قاچاق و غیر بهداشتی شامل 162 هزار قلم دارو به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال و 54 هزار قلم کالای آرایشی بهداشتی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال می‌شود اظهار داشت: در همین زمینه و در مجموع 356 پرونده شامل 70 پرونده در حوزه دارو و 286 پرونده در حوزه آرایشی بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: عمده کشفیات داروی قاچاق و غیر بهداشتی در این مدت مربوط به مراکز غیرمجاز شناسایی شده است.

احمدزاده با اشاره به اقدامات این کارگروه در زمینه آموزش گفت: تشکیل چندین کارگاه آموزشی در خصوص تشخیص اقلام سلامت محور قاچاق برای گروه‌های هدف از قبیل کارشناسان و پرسنل دانشگاه، کارشناسان و بازرسان اصناف و بازرگانی سابق، پرسنل نیروی انتظامی و فروشندگان اقلام سلامت محور و چاپ و توزیع 110 هزار عدد انواع پمفلت و بروشور به منظور اطلاع رسانی در این خصوص بین آحاد جامعه از طریق مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی از جمله این اقدامات است.

وی اختصاص شماره تلفن‌های شبانه روزی 36706444 و 36706443 به منظور پاسخگویی به موقع به آحاد مختلف جامعه و درج پیام‌ها و مطالب آموزشی در خصوص تشخیص اقلام سلامت محور و عوارض استفاده بیش از حد از آنها در نشریات محلی و روزنامه‌های کثیرالانتشار را از دیگر این اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول