اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان مطرح کرد

قاچاق کالا ترفند استکبار برای حمله به ساختار اقتصادی کشور

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: قاچاق کالا به اقتصاد کشور و تولید داخل ضربه می‌زند که باید مانع از ادامه این روند شد.

قاچاق کالا ترفند استکبار برای حمله به ساختار اقتصادی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز در کنار قاچاق مواد مخدر دو عنصر مخرب بنیان‌های اقتصادی و خانوادگی است که با این دو عنصر نابودی عرصه اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با این دو عنصر زشت وظیفه‌ای ملی است، افزود: در حال حاضر قاچاق مواد مخدر در سطح کشورها به شکل سونامی رو به گسترش است و این امر بشریت را تهدید می‌کند و با این رشد بلای خانمان‌سوز در دو دهه بعد کمتر انسان سالمی را در جهان می‌توان یافت.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه با فرایندهای تولید مواد مخدر مشکلات رو به کاهش خواهد بود، بیان داشت: امروز مواد شیشه در برخی از آزمایشگاه‌های کوچک در حال ساخت است و در کشور ما نیز این مواد مخدر در حال ساخت است که مقابله با آن عزم خاصی را می‎طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه، قاچاق ارز کار استکباری برای حمله به ساختار کشورها است، بیان داشت: امسال به فضل الهی، هوشیاری و بصیرت مردم و رهنمودهای رهبری حماسه سیاسی تحقق یافت و در ادامه جهاد اقتصادی با کمک دستگاه‌ها باید شکل گیرد.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر آگاهسازی مردم در استفاده از کالای داخلی یادآور شد: مردم باید بدانند قاچاق کالا به اقتصاد کشور و تولید داخل ضربه می‌زند که برخی با عدم هوشیاری به این سمت سوق می‌یابند که باید با آگاه‌سازی از این امر جلوگیری شود.

* کاهش 81 درصدی کشف اقلام میراث فرهنگی

وی سخنانش با اشاره به عملکرد سه ماهه کمیسیون قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در بحث مسکرات در سه ماه نخست سال جاری 27 هزار و 751 قوطی مشروبات الکی کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال 91 با تعداد 12 هزار و 875 قوطی، 116 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان بیان داشت: میزان کشف سلاح شکاری در سال گذشته 109 قبضه بود که در سه ماه سال جاری 74 قبضه کشف سلاح شکاری داشته‌ایم که 32 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در کشف گیرنده ماهواره در سال 91، 773 دستگاه توقیف شد که امسال با 10 برابر افزایش به 8 هزار و 498 دستگاه رسیده است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در کشف و ضبط لوازم یدکی غیر استاندارد و قاچاق نیز سال گذشته 242 دستگاه و امسال 16 هزار و 801 قطعه کشف شده است.

وی از کاهش 81 درصدی کشف اقلام میراث فرهنگی خبر داد و گفت: در سال گذشته میزان کشفیات اقلام میراث فرهنگی 395 مورد بود که در سال 92 به 75 عدد کاهش یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان یادآور شد: در سه ماه امسال، در وسایل دندانپزشکی یک هزار و 550 قلم، در لوازم خانگی 2 هزار و 222 عدد، در لوازم صوتی و تصویری 3 هزار و 29 مورد، در ارتباط با چای یک هزار و 452 کیلو، برنج 66 هزار و 532 کیلو، کود شیمیایی 13 هزار و 133 لیتر، در بخش دارو 23 هزار و 237 قلم و در پارچه نیز 98 درصد کاهش کشف داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در زمینه کشفیات دخانیات در سه ماه سال 91، 5 میلیون و 820 هزار ریال کشفیات داشته‌ایم که در مدت مشابه امسال به یک میلیون و 876 هزار رسید که 68 درصد کاهش داشته است.

قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: 885 قاچاقچی مرد و 29 قاچاقچی زن در سه ماه نخست امسال دستگیر شدند که بعد از تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی ارجاع شدند.

* ممانعت از قاچاق سوخت، گندم و گوشت قرمز به خارج از کشور جدی شود

وی تلاش بر ممانعت از قاچاق سوخت، گندم و گوشت قرمز به خارج از کشور و جلوگیری از ورود کالاهایی چون گندم و مشتقات مواد مخدر چون آدامس و اسپری به صورت قاچاق به داخل استان را خواستار شد و گفت: در ارتباط با آن چه که تولید ملی، سرمایه ایرانی و اشتغال را دچار مخاطره می‌کند باید اقدام جدی صورت گیرد و حمایت هدفمندی انجام شود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه اصناف و اتحادیه‌ها تلاش مجدانه‌ای را برای اجرای طرح شبنم داشته باشند، افزود: توسعه تولیدات، ترویج فرهنگ مصرف تولیدات کشاورزی و توسعه کارگاه‌های تولیدی، تشویق مصرف‌کننده به تولید کالاهای با کیفیت ایرانی و ... باید سرلوحه تولیدکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول