اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کرج:

کشف دو سوله بسته‌بندی کالاهای قاچاق در کرج/ طرح شبنم راه مبارزه با قاچاق کالا نیست

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج از کشف و ضبط دو سوله بسته‌بندی کالای قاچاق در کرج خبر داد و گفت: تعداد 80 هزار برگ طرح شبنم و 10 نوع برند چای غیر ثبت شده نیز از این سوله‌ها کشف شد.

کشف دو سوله بسته‌بندی کالاهای قاچاق در کرج/ طرح شبنم راه مبارزه با قاچاق کالا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کرج، مصطفی آجرلو با اعلام اینکه در محور جاده مخصوص کرج دو سوله بسته‌بندی کالای قاچاق و کالاهای غیر بهداشتی کشف و ضبط شده است افزود: طی بازرسی و استعلام اصالت کالا از یک شرکت قاچاق توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی، موفق به کشف و ضبط تعداد بالایی لوازم آرایشی قاچاق شدیم که این شرکت خود مبادرت به نصب برچسب‌های طرح شبنم بر روی جعبه کالا می‌کرد.

وی افزود: این شرکت توزیع غیر قانونی لوازم آرایشی، در حالی کالاهای وارد شده را نگهداری می‌کرد که هیچ‌گونه موارد بهداشتی از نظر درجه حرارت و وضعیت نگهداری کالا بهداشتی را رعایت نکرده بود.

آجرلو تصریح کرد: در صورتی که ادعای این شرکت مبنی بر رد شدن کالاها از گمرک درست باشد، باید طبق قانون برچسب‌های طرح شبنم توسط ماموران اجرایی این طرح روی کالا نصب شود، اما متأسفانه در این شرکت بالای 80 هزار برگ شبنم به صورت فله‌ای نگهداری و استفاده می‌شود.

وی با انتقاد از اجرای نادرست طرح شبنم این طرح را نوعی منبع درآمد دانست و تاکید کرد: شبنم طرحی است که براساس ادعای مجریان آن باید کمک شایانی به اقتصاد و تولیدکنندگان داخلی کشور نموده و همچنین باعث کاهش عرضه کالاهای قاچاق شود اما متاسفانه امروز شاهد قصوراتی در زمینه توزیع غیر قانونی این برچسب‌ها هستیم که به هر کالای وارداتی اعم از قاچاق و قانونی تعلق گرفته است.

آجرلو ضمن اینکه قصور در این زمینه را راهی برای جولان سوءاستفاده‌کننده‌ها عنوان کرد افزود: متولیان این امر باید خودشان با نیروهای انسانی که به کار می‌گیرند برچسب‌های طرح شبنم را زمان ترخیص کالا نصب نمایند در غیر این صورت راه‌های تشخیص کالای قاچاق از کالای قانونی سخت و غیر ممکن می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و نظارت بر کارگاه‌ها، سوله‌ها و انبارهای بسته‌بندی موادغذایی، طی بازدیدی از یک سوله در جاده مخصوص کرج، به کشف کارگاه بسته‌بندی غیرمجاز چای شدیم.

آجرلو تصریح کرد: متصدی کارگاه به صورت غیرمجاز اقدام به بسته‌بندی یک نوع چای خارجی نامرغوب و تاریخ مصرف گذشته خارجی و افزودن اسانس خوراکی می‌کرد که ضمن نمونه‌برداری برای آزمایشات، نسبت به توقیف محصولات موجود اقدام شد.

وی افزود: نکته قابل توجه استفاده از 10 نام شرکتی غیرمجاز و بسته‌بندی یک نوع چای در بسته‌های مربوطه به این 10 کالا بود که این امر نیز به اقدام غیرقانونی این سوله اضافه می‌شود چراکه نام تجاری برای هر کالا باید کیفیت و مرغوبیت متفاوتی با کالای دیگر داشته باشد که این امر ضمن غیرمجاز بودن نام‌های استفاده شده، غیرقانونی است.

آجرلو عدم نظارت اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی را یکی از عوامل رشد و فعالیت این سوله‌های غیرقانونی عنوان کرد و گفت: از مسئولین امر در حوزه سلامت بهداشت غذا و دارو و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنیم حضور جدی‌تری داشته باشند چراکه مصرف این نوع کالاها مشکلات جدی برای سلامت مصرف‌کننده به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول