اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سردار ذوالفقاری:

‌سازمان مستقل مرزبانی تشکیل می‌شود/امنیت پایدار و واقعی در مرزهای کشور برقرار است‌

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ‌در دورترین مناطق مرزی ‌کشورمان ‌‌خلأ امنیتی را‌ برطرف کرده‌ایم و امنیت پایدار و واقعی در مرزهای کشور برقرار است‌.

‌سازمان مستقل مرزبانی تشکیل می‌شود/امنیت پایدار و واقعی در مرزهای کشور برقرار است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار حسین ذوالفقاری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: بنا داریم به سرعت به تمام مرزهای کشورمان سر و سامانی واقعی ببخشیم و به رغم مشکلات بودجه‌ای و تخصیص نیافتن اعتبارات وعده داده شده با همکاری نیروهای مسلح موفق شدیم امنیت پایدار را در تمام مناطق مرزی برقرار کنیم.

وی تصریح کرد:‌ ما امروز در دورترین مناطق مرزی شمال شرق و غرب کشورمان نیروهای خودمان را مستقر کردیم و با تحمل مشکلات و نارسایی‌های مختلف خلأ گذشته را در مناطق مرزی برطرف کرده و آنها را پوشش دادیم و سعی داریم در قالب یک مجموعه موفق مرزها را از برخی تنش‌ها و التهابات گذشته دور کنیم.

شکل‌گیری سازمان مستقل مرزبانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده مرزبانی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز سازمان مرزبانی با تکیه بر نیروهای مجاهد و فداکار شکل گرفته و ما در جلسات و نشست‌هایی که با مسئولان داریم این واقعیت را بیان می‌کنیم که در دو سال گذشته با تحمل سختی‌ها این مجموعه و تشکیلات شکل واقعی گرفته و سبب رفع بسیاری از گرفتاری‌ها و تنگناها شده است.

ذوالفقاری اضافه کرد: این تشکیلات امروز به عنوان یک مجموعه پرتلاش تثبیت شده است و قطعاً ساختار آن نیز به سرعت تکمیل شده و در آینده‌ای نزدیک هم از نظر عده و هم عده قادر می‌باشیم در مناطق مرزی یک امنیت پایدار و واقعی را برای همیشه برقرار کنیم.

وی بیان کرد: به اذعان خود مرزنشینان امروز تا نقطه صفر مرزی کنترل‌ها، بررسی‌ها و اقدامات ما به شکل اساسی صورت گرفته به طوریکه سرریز آن که حاصل امنیت پایدار در پیشانی مرزها است به عقبه به عنوان امنیت پایدار سرازیر شده است.

این مسئول از کاهش چشمگیر ورود مشروبات الکلی، قاچاق کالا، سلاح و مواد مخدر در سال‌جاری در مناطق مرزی خبر داد و یادآور شد: ‌افزایش کشفیات سبب شده تا 35 درصد در بحث مواد مخدر با جهش مبارزه و دستگیری قاچاقچیان حرفه‌ای و سازمان یافته روبه‌رو شویم.

ذوالفقاری در ادامه گفت: امروز با سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه مراقبت و کنترل مرزها صورت گرفته شاهد افزون شدن نگاه اقتصادی به مرزها با مراقبت‌های بیشتر هستیم به طوریکه در هوای بالای 50 درجه مرزهای شرقی و مراقبت‌های تنگاتنگ در روزهای گذشته موفق شدیم بیش از دو تا سه هزار خودروی حمل‌کننده سوخت را که قصد وارد کردن سوخت قاچاق به آن سوی مرزهای پاکستان را داشتند و سه میلیون لیتر در این زمینه سوخت حمل می‌کردند، دستگیر کنیم.

وی در ادامه افزود: ما قطعاً با تشدید کنترل‌های مرزی چندین برابر رقم قاچاق سرمایه‌گذاری امن در مناطق مرزی انجام دادیم که قطعاً سودآوری آن بیشتر می‌باشد.

ذوالفقاری تصریح کرد: ‌نگاه ما به مرزهای کشور فرصت‌محور است نه تهدید‌محور چرا که ما تمام سعی خودمان را به کار گرفتیم تا با تقویت تجهیزات و امکانات مرزی در تمام مناطق یک روند رو به رشد در احساس امنیت پایدار را برقرار کنیم و به رغم شیطنت‌های استکبار جهانی اجازه ندهیم در این حوزه اقداماتی شرورانه صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تغییراتی که امروز در سطح جهانی و بین‌المللی شاهد هستیم و عدم ثبات و امنیت در کشورهای همسایه، ما باید بیشتر از گذشته مراقبت کنیم تا همچنان امنیت و ثبات مرزهایمان را برقرار شده ببینیم تا به گونه‌ای نباشد تا در این امر دچار برخی بی‌رویه‌های غلط باشیم.

این مسئول تعامل درون سازمانی، برون سازمانی و برون مرزی را در عرصه مرزبانی یادآور شد و اضافه کرد: قطعاً مراسم تودیع و معارفه مراسم جایگزینی یک خادم جدید به جای خادم قبلی است و از این رو با توجه به اینکه فرصت خدمتگزاری محدود است باید فرمانده جدید از هم‌اکنون به گونه‌ای تلاش کند تا به فکر روز خداحافظی باشد.

انتهای پیام/62007‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول