اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان خبر داد

کاهش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: کشفیات مواد مخدر در استان کرمان طی سال گذشته 10 درصد کاهش یافت.

کاهش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در کرمان

یدالله موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های امنیتی در سه ماهه نخست سال جاری در راستای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر طی چند عملیات و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف 15 هزار و 472 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.

وی عنوان کرد: در جریان این عملیات‌ها یک هزار و 777 نفر متهم دستگیر شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 30 درصدی داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان داشت: در سال گذشته 56 هزار و 995 کیلو و 785 گرم مواد مخدر در استان کرمان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های امنیتی کشف شد که نسبت به سال قبل آن 10 درصد کاهش داشته است.

موحد افزود: یکی از شبکه‌های بزرگ قاچاق کالا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان‌های یزد، هرمزگان و کرمان شناسایی شد و مورد ضربه قرار گرفت.

وی اذعان داشت: در جریان رسیدگی به این پرونده 16 متهم دستگیر و مقادیر قابل توجهی اسناد جعلی، تعداد 96 عدد مهر شامل مهرهای قابل استفاده برای ترخیص و ترانزیت کالا و تعداد هشت کانتینر کالای قاچاق هر یک به ارزش 600 تا 700 میلیون تومان کشف شده است.

این مقام قضایی گفت: همچنین سربازان گمنام امام زمان (عج) با انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک باند قاچاق سوخت را در کرمان شناسایی و مورد ضربه قرار دهند.

موحد بیان کرد: در این پرونده 9 متهم به اتهام قاچاق سوخت، جعل و استفاده از سند مجعول تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: نحوه قاچاق سوخت به این صورت بوده که پس از دپو شدن فرآورده‌های نفتی در یکی از مخازن پمپ بنزین‌های شهر کرمان سودجویان با تهیه بارنامه‌های جعلی مواد سوختی را به شهرستان‌های زابل و زاهدان قاچاق و در آن جا بین مشتریان خود توزیع می‌کردند و سپس این مواد سوختی به خارج از کشور منتقل می‌شده است.

موحد بیان داشت: طی کارشناسی و بررسی صورت گرفته اعضای این باند بیش از 4 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را از کشور به ارزش 40 میلیارد تومان خارج کرده‌اند و بخشی از این پرونده با قرار عدم صلاحیت به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

انتهای پیام/80019/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول