اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خبر داد

امحای نمادین بیش از یک ‌تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در همایش پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه این هفته امحای یک‌ تن و 600 کیلو مواد مخدر به صورت نمادین صورت می‌گیرد.

امحای نمادین بیش از یک ‌تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی به دلیل موقعیت جغرافیایی که در مسیر ترانزیت و قاچاق مواد مخدر و هم مرزی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جزء چند استانی هست که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی و انجام داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در خراسان جنوبی با ابعاد مختلف پدیده مواد مخدر شامل ورود قاچاق، توزیع و مصرف آن مواجه هستیم برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که همه این موضوعات زیرپوشش قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد: با هماهنگی شورا مبارزه با مواد مخدر و کمیته مقابله با ورود مواد مخدر استان کنترل‌ها در مناطق مرزی، جاده‌ها و ایستگاه‌های ایست و بازرسی شدت بیشتری پیدا کرده است که هدف اصلی آن پیشگیری از ورود و انتقال مواد مخدر است.

گلستانی‌فرد همچنین به شناسایی و برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان خرد اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین بحث شورای هماهنگی پیشگیری و امور فرهنگی است که در این راستا برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که شامل برپایی نمایشگاه سیار و ثابت در شهرستان‌ها، برپایی کارگاه آموزشی با هدف توجیح و آموزش خانواده‌ها با پدیده‌های منفی ناشی از مواد مخدر، توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر است.

وی ادامه داد: در حوزه درمان با کمک دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و مجموعه‌های مرتبط برنامه‌های با هدف اطلاع‌رسانی و هشدار بهداشتی در بحث مواد مخدر با هدف پیشگیری، مصون‌سازی جامعه و درمان در کلینیک‌ها است به ویژه که یکی از آثار سوء ناشی از اعتیاد و تزریق مواد مخدر بیماری HIV است که به دنبال آن مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می‌شود. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان پایگاه آموزشی نیروی انتظامی و مراکز آموزشی وجود دارد، اذعان داشت: این قشر به خاطر جوانی، دوری از خانواده و شرایط سخت منطقه‌ای احتمال گرایش به مواد مخدر را دارند که در این راستا بحث پیشگیری و آموزش این قشر یکی از اهداف شورا است.

گلستانی‌فرد به دو برنامه اصلی این شورا اشاره کرد و تاکید کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در روز جمعه این هفته با همکاری نهادهای دولتی، سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با اعتیاد و نیروی انتظامی، امحای یک تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر به صورت نمادین و برگزاری نمایشگاه در مسیر پیاده‌روی از جمله این برنامه‌ها است.

وی اذعان داشت: امیدواریم با پیگیری‌های زیاد صورت گرفته مرکز نگهداری و ترک اعتیاد بانوان در مرکز استان فعال شود.

انتهای پیام/22481/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول