اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان خبر داد

تهیه سند جامع پیشگیری از مواد مخدر در همدان

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان از تهیه و تنظیم سند جامع پیشگیری از مواد مخدر برای نخستین بار در سطح استان خبر داد.

تهیه سند جامع پیشگیری از مواد مخدر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان پیشگیری از اعتیاد در همدان، هدف از تشکیل این همایش را مبارزه ریشه‌دار فرهنگی با مواد مخدر دانست.

وی افزود: پیشرفت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، مدیون شهدایی است که با جانفشانی خود این شرایط را مهیا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به شهدای حوزه پیشگیری از مواد مخدر، گفت: این بزرگواران همواره در راستای مقابله با این امر مجاهدت کردند و در نهایت به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به تلاش غرب برای آسیب رساندن به کیان انقلاب اسلامی اظهار داشت: نشاط امروز جامعه با سلامتی به دست آمده پس باید آن را حفظ کرد.

حسنی‌محتشم از تشکیل چهار کمیته در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: کمیته مقابله، درمان، حقوقی و پیشگیری از جمله این کمیته‌ها هستند.

وی گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته به صورت نظام‌مند تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی آینده انقلاب هستند که باید همواره زمینه رشد و تعالی آنها را فراهم کرد.

حسنی‌محتشم با اشاره به همکاری دیگر سازمان‌ها از جمله دادگستری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، از همکاری آنها به عنوان نقشه راه یاد کرد.

وی به تهیه و تنظیم سند جامع پیشگیری از مواد مخدر برای نخستین بار در سطح استان خبر داد و افزود: این سند با هماهنگی اساسنامه و نظامنامه تهران با هماهنگی بعضی از دستگاه‌ها تنظیم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به چند مورد از کارهای انجام شده در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر پرداخت و افزود: آموزش والدین در بحث پیشگیری از اعتیاد، امضای تفاهمنامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر، تشکیل 275 کارگاه با بهره‌مندی 41 هزار نفر در راستای پیشگیری از جمله برنامه‌ها بوده است. 

وی به کلاس‌های آموزشی با تشکیل 40 دوره 16 ساعته با حضور یک هزار و 480 نفر از همکاران فرهنگی اشاره کرد و از برگزاری دوره آموزش تربیت مربی با شرکت یک هزار و 500 نفر خبر داد.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول