اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 8 میلیون تومان به شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر درمیان

معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص مبلغ 8 میلیون تومان به شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر درمیان طی سال جاری خبر داد.

اختصاص 8 میلیون تومان به شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، علی‌محمد گلستانی‌فرد در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر درمیان اظهار داشت: قاچاقچیان علاوه بر سود‌آوری، از قاچاق مواد به مخدر به عنوان اهرم سیاسی علیه ملت ایران استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری مبلغ 8 میلیون تومان به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان درمیان اختصاص یافته است.

معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی اذعان داشت: همسایگی با بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های خراسان جنوبی در بحث مبارزه با گسترش مواد مخدری است که با اهداف سیاسی وارد ایران می‌شود.

افزایش 10 برابری تولید مواد مخدر در افغانستان

گلستانی‌فرد با اشاره به عدم توفیق استکبار از رسیدن به اهداف خود در حمله به افغانستان تصریح کرد: بهانه آمریکا از لشکرکشی به افغانستان برقراری دموکراسی، مبارزه با تروریسم، طالبان و مواد مخدر بود که در هیچ کدام از زمینه‌ها موفق نبوده و در بحث مواد مخدر نیز میزان تولید افغانستان از یک‌هزار تن در سال به ده هزار تن یعنی به میزان 10 برابر افزایش یافته است.

وی از ‌جمهوری اسلامی ایران با تقدیم 4 هزار شهید به عنوان یکه‌تاز مبارزه با مواد مخدر در جهان یاد کرد و ادامه داد: اولویت ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان توجه به مسائل فرهنگی، پیشگیری و مصون‌سازی جامعه و پس از آن توجه به درمان بیماران مبتلا به مصرف مواد مخدر استان است.

معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت 62 مرکز درمان بیماران مبتلا به مصرف مواد مخدر در خراسان‌جنوبی یادآور شد: با افتتاح مرکز میان مدت ترک اعتیاد مرکز شهرستان درمیان چرخه درمان بیماران شهرستان تکمیل می‌شود.

گلستانی‌فرد با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر منشأ بسیاری از آسیب‌ها و پدیده‌های شوم اجتماعی است بر اتخاذ راهکارهای پیشگیری و اقدامات فرهنگی، مشارکت همه افراد جامعه در امر پیشگیری و اجرای مطالعات و پژوهش‌های کاربردی عرصه پیشگیری تاکید کرد.

این مسئول بر کنترل مرزها تأکید کرد و افزود: توجه به مسائل فرهنگی و پیشگیری، درمان بیماران، مقابله با عرضه و توزیع‌کنندگان و انسداد مرزها چهار عرصه مهم فعالیت ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول