اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بین سال‌های 1980 تا 2009

بیشترین آهنگ رشد تولیدات علمی دنیا متعلق به ایران بوده است

مدرس برگزیده پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: ایران در بین سال‌های 1980 تا 2009 دارای بیشترین آهنگ رشد تولیدات علمی در دنیا بوده است.

بیشترین آهنگ رشد تولیدات علمی دنیا متعلق به ایران بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس  از همدان، فرشید دانش ظهر امروز در کارگاه یک روزه نگارش و چاپ مقالات ISI اظهار کرد: تولید علم در ایران بر اساس استناد پایگاه‌های اسکوپوس و ای اس ای در سال 2000 میلادی حدود 2 هزار و در سال گذشته میلادی بیش از 37 هزار مورد است که از آهنگ رشد بسیار خوبی برخوردار است.

وی گفت: سهم انتشارات علمی کشور ما در بین کشورهای خاورمیانه در سال گذشته میلادی در رتبه دوم بوده که امیدواریم به زودی بتوانیم به مقام نخست تولید علم در منطقه بر اساس سند چشم‌انداز ایران اسلامی در افق 1404 گام برداریم.

عضو استعدادهای درخشان دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در پایگاه‌های مستند علمی، کشور ایران در بین سال‌های 1980 تا 2009 دارای بیشترین آهنگ رشد تولیدات علمی در دنیا بوده، که این مایه افتخار و سربلندی است.

وی خاطرنشان کرد: علم مانند پازلی است که تمام محققان، برای تکمیل کردن این جورچین تلاش می‌کنند، با این تفاوت که این پازل تمام نخواهد شد، بلکه هر روز تکمیل‌تر می‌شود.

دانش در ادامه بیان داشت: در جامعه علمی مقالات و تولیدات علمی اساتید به مانند گذرنامه افراد است که باعت شناسایی اعضای هیئت علمی در مجامع علمی و بین‌المللی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای شروع کار در تولید علم، باید ابتدا بسیار مطالعه داشت، سپس تعریف و درک درستی از مشکل  و موضع به دست آورد و در ادامه جستجو در منابع الکترونیکی و بانک‌های اطلاعاتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

دارنده رتبه سوم جشنواره فردوسی در طرح‌های پژوهشی علوم انسانی بیان داشت: مقاله مفهومی، بررسی ادبیات، بررسی‌های عمومی و مطالعه موردی از دیگر دسته‌بندی انواع تولیدات علمی است.

وی ابراز داشت: ساختار یک مقاله علمی استفاده مناسب از عنوان، نوشتن یک چکیده مناسب، کلمات کلیدی درباره مقالات و سپس شروع مقاله است که می‌توان در سه بخش «آنچه ما می‌دانیم»، «آنچه نمی‌دانیم» و «آنچه که باید مطالعه کنیم» به آن پرداخت.

 شرح کارگاهی و ساختار کامل یک نوشته و مقاله علمی و معرفی بانک‌های اطلاعاتی مفید و پایگاه‌های اینترنتی از دیگر برنامه‌های این کارگاه بود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول