اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله احمد خاتمی:

حوزه‌های علمیه پویا جامعه را ارتقا می‌دهند

خطیب جمعه تهران گفت: برای حفظ دین و ارتقای جامعه به طرف آرمان‌ها نیاز به حوزه‌های علمیه پویا داریم.

حوزه‌های علمیه پویا جامعه را ارتقا می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی علمای شهرستان ابهر به وظایف علما در عصر غیبت اشاره کرده و افزود: در کنار تعلیم مهم‌ترین وظیفه علما خود‌سازی و تربیت جامعه است.

وی افزود: امروز پرچمدار و علمدار اسلام مقام معظم رهبری است و همه باید بازوان محکم و قوی برای این علمدار باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه باید تلاش کنیم در ماه مبارک رمضان مردم را با دین و شیرینی‌های عبادت آشنا کنیم و به دنبال جامعه ایده‌آل و آرمانی باشیم و در این راستا هیچ موقع خستگی را به خودمان راه ندهیم.

وی افزود: برای حفظ دین و ارتقای جامعه به طرف آرمان‌ها نیاز به حوزه‌های علمیه پویا داریم، حوزه‌ها پایگاه‌های اهل بیت (ع) بوده و علما سفیران نورانی رسول‌الله هستند.

امام جمعه ابهر نیز به بیان حدیثی از امیرالمومنین (ع) پرداخت و گفت: اصول، اساس و پایه دین به چند چیز وابسته است؛ یکی از آنها وابسته به عالمی است که به علم خود عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ادامه داد: ما خطیب و سخنران زیاد داریم اما واعظ کم داریم، واعظ کسی است که خود بسوزد و دیگران را بسوزاند.

امام جمعه ابهر همچنین به سابقه درخشان و بی‌بدیل علما و مجتهدین در استان زنجان اشاره کرد و از قول آیت‌الله بهاء‌الدینی نقل کرد: در روزگاری زنجان از حدود 50 مجتهد کمال فیض و استفاده را می‌برده اما اکنون چنین نیست و استان از وجودشان خالی شده است.

وی ادامه داد: به همین علت احساس نیاز کردیم که به دنبال ساخت حوزه علمیه جدید باشیم.

امام جمعه ابهر ادامه داد: حوزه جدید در 10 هزار متر مربع در حال ساخت بوده و امروز این بنای عظیم از مرحله سفت‌کاری خارج شده است.

وی گفت: تاکنون حدود 1.5 میلیارد تومان برای ساخت این بنا هزینه شده است و برای نازک‌کاری و ادامه پروژه به حدود 4 میلیارد تومان هزینه نیاز داریم.

انتهای پیام/2308/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول