اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان رامهرمز

مراسم یادبود پیر غلام حبیب‌الله معلمی در رامهرمز برگزار شد

در مراسمی باشکوه یاد و خاطره حماسه سرای دفاع مقدس، زنده یاد حبیب‌الله معلمی در مسجد امام شهرستان رامهرمز برگزار شد.

مراسم یادبود پیر غلام حبیب‌الله معلمی در رامهرمز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، امام جمعه رامهرمز در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و شعرخوانی شاعر رامهرمزی، سیدرضا دوراندیش و نوحه خوانی مداح اهل البیت محمد کریم‌زاده، در سخنانی اظهار کرد: حبیب‌الله معلمی از انسان‌های بزرگواری بود که به واقع مصداق کلام حق بود و به درستی با عهدی که با خدای خود بسته بود عمل کرد.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی ادامه داد: بوی حسین (ع) و معصومین از معلمی می‌تراوید و علاوه در پیری در جوانی هم غلام اهل بیت عصمت و طهارت بود.

وی ادامه داد: مرحوم معلمی پدری مهربان برای همه مداحان بود و تا آخرین لحظات عمرش روحی با نشاط داشت و هیچ وقت بزرگی خودش را به دیگران تحمیل نمی‌کرد.

امام جمعه رامهرمز در پایان گفت: معلمی در دوران دفاع مقدس با اشعار حماسی خود حماسه می‌آفرید و روند دفاع مقدس را به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌داد.

*مرحوم معلمی پرچمش بر بالای حسینیه امام رامهرمز برافراشته است

شاعر و مدیحه‌سرای استان خوزستان در ادامه این مراسم پس از قرائت شعری حماسی، پیرامون شخصیت مرحوم حبیب‌الله معلمی اظهار کرد: مرحوم معلمی را باید با اشعار اهل بیتش شناخت که به دل و روح رزمندگان و مردم می‌نشست.

ابراهیم سنایی ادامه داد: در سال‌های گذشته خیلی در حق آن مرحوم جفا شد و بسیاری در سمینارهای تشریفاتی خود در تهران نظر می‌دادند که نوحه شعر نیست!

وی افزود: طبع معلمی در غزل و مدیحه سرایی نیز عالی بود ولی تخصص وی در نوحه‌سرایی بود.

این شاعر اهل بیت(ع) تصریح کرد: هر مداح و نوحه خوان اگر یک و یا حداقل دو نوحه از معلمی در کیف خود نداشته باشد مثل این است که برای غذایش نمک ندارد.

وی در پایان گفت: معلمی رفت اما پرچمش بر بالای حسینیه امام رامهرمز که حسینیه وی بود در اهتزاز است.

*تعیین وضعیت ساختمان حسینیه حبیب‌الله معلمی

در ادامه این مراسم صادق آهنگران ضمن تجلیل از شخصیت والای حماسه سرای دوران دفاع مقدس از مسئولان ادارات اوقاف استان و شهرستان خواست تا آخرین وصیت آن مرحوم را جامه عمل بپوشانند و نسبت به تعیین وضعیت ساختمان حسینیه آن مرحوم و بازسازی مرقد علمدار که در جوار این حسینیه قراردارد نظر مساعد نشان دهند.

وی در ادامه اشعاری از آن مرحوم را قرائت کرد.

در این مراسم نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه رامهرمز و شوشتر، فرماندار رامهرمز، برخی از هنرمندان و مداحان استان خوزستان، همه هیئت‌های عزاداران حسینی رامهرمز، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران و پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.

انتهای پیام/72012/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول