اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه خبر داد

آزادی 9 هزار و 206 زندانی نیازمند

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: سال گذشته برای آزادی 9 هزار و 206 زندانی نیازمند، 900 میلیارد تومان نیاز داشتیم، که با تلاش گروه‌های تحقیق 505 میلیارد تومان گذشت توسط طلبکاران اخذ کردیم.

آزادی 9 هزار و 206 زندانی نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیش از ظهر امروز سیداسدالله جولایی در گردهمایی اعضای ستادهای دیه شمال غرب کشور که در سالن فرهنگیان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: توجه به چهار اصل در رسیدگی به پرونده‌ها و کمک به زندانیان نیازمند، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شناسایی دقیق زندانیان نیازمند به عنوان نخستین گام در کمک به آن‌ها، تصریح کرد: شناسایی توسط مددکاران از زندان آغاز می‌شود.

جولایی مرحله دوم و سوم کمک به زندانیان نیازمند را بررسی و سپس تحقیق، خواند و خاطرنشان کرد: انجام تحقیق بسیار با اهمیت است، اگر تحقیق بر اساس نگاه درست، با عشق و علاقه و با در نظر گرفتن مسائل دینی نباشد، همه ما را دچار آتش دوزخ می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: پس از شناسایی زندانیان نیازمند،انجام بررسی و تحقیق مناسب با مثبت بودن تحقیقات می‌توان کمک به زندانیان را آغاز کرد.

وی با اشاره به آزادسازی خیل عظیمی از زندانیان نیازمند در کشور، اظهار داشت: از سال 69 تاکنون بیش از 70 هزار زندانی آزاد شده‌اند، و این حرکت بزرگی در راستای کمک به زندانیان نیازمند به شمار می‌رود.

جولایی به برگزاری 24 جشن گل‌ریزان ستاد دیه کشور در 24 مرداد ماه سال جاری، اشاره کرد و گفت: سال گذشته 200 جشن برگزار شد و امیدواریم در سال جاری جشن‌های گل‌ریزان استان‌ها پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان موظف است خانواده‌های زندانیان را از ورطه فساد و تباهی نجات دهد، تاکید کرد: معاش، درمان، تحصیل و مسکن خانواده‌های زندانیان باید تأمین شود.

جولایی ادامه داد: جشن حمایت از زندانیان جدا از جشن گل‌ریزان است و جشن حمایت برای تأمین معاش خانواده‌های زندانیان است و جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان نیازمند در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اضافه کرد: تحقیق برای شناسایی زندانیان نیازمند دو پایه اصلی دارد و یکی از این‌ها تحقیق در مورد وضع خانواده زندانی است که دارا یا نیازمند است.

وی با اشاره به لزوم تماس و دیدارهای صمیمانه با اولیای دم، طلبکاران و شاکی‌ها، یادآور شد: سال گذشته برای آزادی 9 هزار و 206 زندانی نیازمند، 900 میلیارد تومان نیاز داشتیم، که با تلاش گروه‌های تحقیق 505 میلیارد تومان گذشت توسط طلبکاران اخذ کردیم.

جولایی اضافه کرد: بقیه هزینه‌ها از محل کمک‌های مردمی، تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک‌های دولت، مجلس شورای اسلامی، کمیته امداد و ... تأمین شد.

انتهای پیام/61010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول