اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی خبر داد

پرداخت وام خود اشتغالی به زندانیان پس از آزادی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: مرکز مراقبت‌های پس از خروج به منظور ایجاد زمینه اشتغال پس از خروج از زندان با قراردادی که با بانک‌ها منعقد کرده است به پرداخت وام خود اشتغالی به زندانیان می‌پردازد.

پرداخت وام خود اشتغالی به زندانیان پس از آزادی

خشایار جمشیدی در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اراک از حمایت‌های مالی از افراد آموزش دیده توسط مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سقف وام‌های خود اشتغالی پرداختی 15 میلیون تومان می‌باشد، در سال گذشته 83 مورد وام اشتغال به میزان 616 میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در مرکز مراقبت‌های بعد از خروج در سال گذشته 13 هزار و 260 مورد خدمات مددکاری، هفت هزار و 742 مورد خدمات مشاوره و روانشناسی، سه هزار و 508 مورد خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی ، پنج هزار و 381 مورد خدمات فرهنگی و 13 دوره کارگاه آموزش و پیشگیری برگزار شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی ارائه شده به مددجویان بیان داشت: در سال گذشته 20 هزار و 744 مددجو در دوره های آموزش عقاید و احکام شرکت کردند که این آمار نسبت به سال 90 از رشد 10 درصد برخوردار بوده است.

جمشیدی بیان کرد: 15 هزار و 57 نفر از مددجویان در سال گذشته در برنامه‌های آموزش روخوانی و روان خوانی و تفسیر قرآن کریم شرکت کردند که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 4 درصدی برخوردار بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: در ماه مبارک رمضان سال 91 سهم زندان‌های استان دو هزار و 500 ختم قرآن بود که با مساعدت مددجویان این رقم به چهار هزار و 520 ختم قرآن افزایش یافت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی از اقامه نمازهای یومیه با حضور 12 روحانی در زندان‌های استان خبر داد و اذعان داشت: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی در بحث اقامه نماز 4 سال متوالی به‌ عنوان دستگاه برتر اجرایی استان شناخته شد.

جمشیدی با بیان افزایش 64 درصدی آموزش‌های مهارت‌های زندگی در سال گذشته به مددجویان گفت: در سال 91 تعداد 412 نفر از مددجویان استان، کلاس‌های آموزشی نهضت سواد آموزی در مقطع راهنمایی و آموزش از راه دور را گذرانده‌اند.

وی از وجود 34 هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع در زندان‌های استان خبر داد و افزود: 60 درصد مددجویان به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند و سرانه مطالعه مفید در زندان شش دقیقه است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی با بیان اینکه 36 درصد از جرایم زندان‌های استان مربوط به مواد مخدر است اظهار داشت: بر اساس تست‌ها و آزمایشات بدو ورود از زندانیان 50 درصد افرادی که وارد زندان می‌شوند، معتاد هستند.

جمشیدی ادامه داد: سرقت با 25 درصد ، اقدام سوء علیه اشخاص و افراد با 17درصد و اعمال منافی عفت با 9 درصد رتبه‌های دوم تا چهارم جرم زندانیان استان را به خود اختصاص داده است.

وی از فعالیت شش زندان ، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کار درمانی در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس استاندارد سرانه فیزیکی مددجویان در کانون‌های اصلاح و تربیت 18 متر است که در استان مرکزی این سرانه به ازای هر نفر 14 متر مربع می‌باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی میزان سرانه فیزیکی زندانیان در بندهای عمومی را در استان هفت متر عنوان کرد و ادامه داد این سرانه بر اساس استاندارد باید به 12 متر افزایش یابد.

جمشیدی اقدامات  انجام شده در زمینه  ITو فیبر خطوط پر سرعت، اجرای سیستم‌های دوربین‌های مدار بسته در زندان خمین و دلیجان، تجهیز و راه‌اندازی و افتتاح بند نسوان زندان مرکزی به مساحت یک هزار و 600 متر در دو طبقه در سال گذشته و افتتاح قرنطینه سلامت زندان مرکزی، افتتاح ساختمان اداری زندان ساوه در هفته قوه قضائیه را از اقدامات انجام شده اداره کل زندان‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول