اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

روسیه جزو 5 کشور هدف صادرات استان اردبیل است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: روسیه جزو پنج کشور هدف صادرات استان اردبیل است که بیشترین حجم صادرات به این کشور انجام می‌شود.

روسیه جزو 5 کشور هدف صادرات استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در نشست مشترک رؤسای اتاق‌های بازرگانی اردبیل و رئوتوف روسیه در اتاق اردبیل اظهار داشت: با تقویت این روابط و تعاملات می‌توان تراز تجاری را با کشور روسیه ارتقا داد.

وی با معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان و نیز ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان اردبیل تصریح کرد: دو کشور ایران و روسیه از انگیزه بالایی برای همکاری‌های دوجانبه برخوردارند اما بعضی از کشورها به خاطر منافع خودشان از توسعه روابط این دو کشور نگرانند.

عزیزی خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم با توجه به مواضع سیاسی مشترکی که مسئولان دو کشور در تعاملات جهانی دارند توسعه مناسبات اقتصادی نیز در راستای تأمین منافع دو کشور می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر کشور روسیه جزو پنج کشور اول اهداف اقتصادی ما است و بیشترین صادرات از اردبیل به کشور روسیه بوده است.

وی با اشاره به موقعیت شهر رئوتوف روسیه بیان کرد: شهر رئوتوف به علت نزدیکی به شهر مسکو برای استان اردبیل از اولویت بیشتری برخوردار است و ما به عنوان بخش دولتی در کنار بخش خصوصی برای توسعه روابط اقتصادی با جدیت تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه تقویت روابط تجاری ایران و روسیه به توسعه مناسبات همه‌جانبه کمک می‌کند، یادآور شد: تمایل بخش خصوصی به بازار روسیه می‌تواند موجبات توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین افزایش تراز تجاری را زمینه‌ساز شود.

عزیزی گفت: ما از طریق کشورهای حوزه قفقاز و روسیه می‌توانیم صادرات محصولات خود را به کشورهای اروپایی دیگر انجام دهیم که باید قدر این دروازه اقتصادی را بدانیم.

وی افزود: در عصری که تبادلات و تعاملات اقتصادی به شکل دوجانبه انجام می‌شود ما انتظار توسعه این تبادلات را داریم چرا که امروز کشورمان مورد شدیدترین هجمه اقتصادی از سوی نظام استکباری است که احساس می‌کند با این تحریم‌ها می‌تواند اقتصاد ایران را فلج کند اما نتیجه و ثمره اقتصاد پویا و پرتحرک ایران اقتصاد رو به رشد و همچنین رو به افزایش است.

انتهای پیام/62007/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول