اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان توسعه تجارت کشور خبر داد

هدفگذاری صادرات 59 میلیارد دلاری کالا و خدمات در سال 92

معاون سازمان توسعه تجارت کشور از هدفگذاری صادرات 59 میلیارد دلاری کالا و خدمات در سال‌جاری خبر داد.

هدفگذاری صادرات 59 میلیارد دلاری کالا و خدمات در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، کیومرث کرمانشاهی ظهر امروز در آیین تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی محدوده منطقه آزاد اروند که با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت و صنعتگران شهرهای آبادان و خرمشهر در سالن همایش‌های هتل کاروانسرا برگزار شد اظهار کرد: در حوزه تجارت خارجی در سال 57 و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی واردات کشور 14 میلیارد دلار بوده و اقتصاد کشور نیز تک محصولی بود.

وی افزود: این در حالی است که حجم صادرات غیرنفتی ما در آن سال‌ها تنها 300 میلیون دلار بوده است.

معاون سازمان توسعه تجارت کشور ادامه داد: در سال 80 میزان صادرات غیرنفتی کشور به هفت میلیارد دلار رسید و این رقم در سال 86 به 20 میلیارد دلار افزایش یافت.

کرمانشاهی تصریح‌کرد: از سال 86 تا سال گذشته و در یک فرآیند پنج ساله میزان صادرات غیرنفتی کشور از 20 میلیارد دلار به 41 میلیارد دلار رسید.

وی اضافه‌کرد: این در حالی است که در گذشته صادرات کشور به کالاهای سنتی محدود بود اما هم‌اکنون صادرات محصولات صنعتی، داروهای نوترکیب و محصولات با فناوری نیز در کشورمان انجام می‌شود.

معاون سازمان توسعه تجارت کشور خاطرنشان‌ کرد: برای سال‌جاری نیز هدفگذاری ما بر روی صادرات 59 میلیارد دلاری غیرنفتی است که 41 میلیارد دلار آن کالا و 18 میلیارد دلار خدمات است.

کرمانشاهی افزود: مدیریت واردات، حمایت از تولیدات داخلی و افزایش صادرات غیرنفتی از مهمترین استراتژی‌های تجارت خارجی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هدفگذاری ما این است که بتوانیم از طریق ارز حاصل از صادرات غیرنفتی کشور را اداره کنیم و درآمدهای حاصل از فروش نفت به اجرای پروژه‌های زیرساختی اختصاص یابد.

معاون سازمان توسعه تجارت کشور تصریح‌کرد: مناطق آزاد مناطقی برای افزایش صادرات است و باید به زیرساخت‌های مناطق آزاد توجه ویژه شود.

کرمانشاهی تصریح‌کرد: تکمیل زیرساخت‌های صادراتی مناطق آزاد نقش مهمی در دست‌یابی به اهداف صادراتی این مناطق دارد.

انتهای پیام/72008/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول