اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دو دهم درصد بازماندگان از تحصیل دانش‌آموزان فوتی یا بیمار هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دو دهم درصد باقی‌مانده پوشش تحصیلی ابتدایی در استان اردبیل شامل دانش‌آموزان فوتی یا بیمار است.

دو دهم درصد بازماندگان از تحصیل دانش‌آموزان فوتی یا بیمار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در گردهمایی مدیران و معاونان آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: گام‌های جدی برای انسداد بیسوادی در استان برداشته شده است.

وی تصریح کرد: گام‌های جدی برای انسداد بیسوادی در استان برداشته شده که کسب رتبه دوم کشوری استان اردبیل با 8/99 درصد در پوشش تحصیلی بیانگر این موضوع است.

محمودزاده خاطر نشان کرد: براساس اعلام معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش استان اردبیل رتبه دوم کشوری را در پوشش تحصیلی و انسداد بیسوادی دارد و امسال در هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان میزان سواد اولیا پرسیده می‌شود تا برای بیسوادان کلاس تشکیل داده شود.

این مسئول از عزم جدی دستگاه آموزش و پرورش برای انسداد بیسوادی خبر داد و اضافه کرد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی در سال‌های اخیر برای تحت پوشش بردن دانش‌آموزان تلاش بیشتری شده به طوریکه در سال تحصیلی 91-90 نرخ جذب دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان 87.94 درصد و در سال تحصیلی 92-91 این رقم به 99.8 درصد افزایش یافته است که دو دهم درصد باقی‌مانده شامل دانش‌آموزان فوتی و یا بیمار است.

وی بیان کرد: ما حتی برای یک دانش‌آموز هم در دورترین نقاط استان برنامه داریم تا از تحصیل محروم نباشند و اسامی بیسوادان در سامانه آموزش و پرورش موجود است و ما در شناسایی آنها برای انسداد کامل بیسوادی در کشور قدم ارزشمندی برداشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: برای ریشه‌کنی بیسوادی در استان کلاس‌های نهضت سوادآموز‌ طبق قوانین و مقررات و با شرایط خاص واگذار می‌شود که استفاده از آموزشیاران تطبیق یافته در نواحی و مناطق، با تخصیص اضافه تدریس به همکاران فرهنگی از طریق مجتمع‌های آموزشی و پرورشی، عقد قرارداد با مدارس غیر دولتی و پرداخت حق‌الزحمه به باسوادانی که عضوی از خانواده بیسواد خود را آموزش داده باشند از راهکارهای برنامه‌ای ما می‌باشد.

محمودزاده گفت: 100 امتیاز از مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان (طرح شهید رجایی) به نحوه همکاری آنها با نهضت سوادآموز‌ی اختصاص یافته که آماده هستیم برای تحت پوشش بردن کلیه بیسوادان سنین 10 تا 49 سال دستگاه‌های دولتی کلاس تشکیل دهیم 

دریافت هرگونه شهریه در مدارس عادی دولتی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: تمامی مدارس استان با ظرفیت کامل در حال ثبت‌نام هستند و دریافت هرگونه شهریه در مدارس عادی دولتی به غیر از حق بیمه و پول کتاب ممنوع است.

وی تصریح کرد: شهریه مدارس خاص و غیر‌دولتی متفاوت بوده و اولیای محترم دانش‌آموزان بدانند که در مدارس عادی دولتی ابتدایی فقط سه هزار تومان حق بیمه و پول کتاب دریافت می‌‌شود و به غیر از آن هیچ مدرسه‌ای حق ندارد در هنگام ثبت‌نام شهریه‌ای را دریافت کند.

محمودزاده خاطر نشان کرد: ‌مدارس خاص نظیر استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و هیئت امنایی دارای شهریه مصوبه ثابت، شهریه فوق برنامه و همچنین دریافت هزینه سرویس و پول لباس هستند و خارج از این هیچ مدرسه‌ای حق ندارد مبلغ مازاد دریافت کند.

وی اضافه کرد: در مدارس نمونه دولتی 40 درصد شهریه ثابت و 60 درصد شهریه فوق برنامه به همراه پول لباس و هزینه سرویس دانش‌آموزان دریافت می‌‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی موظف هستند تمامی دانش‌آموزان محدوده جغرافیایی خود را بدون در نظر گرفتن شرط معدل ثبت‌نام نمایند، ادامه داد: مدارس نمونه دولتی تا سقف 300 هزار تومان می‌توانند شهریه اخذ کنند که 40 درصد آن شهریه ثابت و 60 درصد آن برای فعالیت‌های فوق برنامه است در حالی که مدارس هیئت امنایی فقط هزینه فوق برنامه را اخذ می‌کنند.

وی تأکید کرد: افزایش مدارس خاص اعم از استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و همچنین هیئت امنایی یکی از اولویت‌های ما بوده که در قالب اجرای نظام آموزشی 3- 3- 3- 3 به آن دست یافته‌ایم.

محمودزاده بیان کرد: در حوزه توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای 55 درصد گرایش در پایه دوم و سوم متوسطه به سمت هنرستان‌هاست که این میزان گرایش در سطح کشور بی‌‌نظیر است.

انتهای پیام/62003/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول