اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله استانی مسابقات فرهنگی‌ هنری کشور

دانش‌آموزان صومعه‌سرایی خوش درخشیدند

کارشناس امور فرهنگی ‌هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از درخشش 111 نفر دانش‌آموز این شهرستان در مرحله استانی مسابقات فرهنگی‌هنری، قرآن و معارف اسلامی کشور خبر داد.

دانش‌آموزان صومعه‌سرایی خوش درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، پرویز امیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، تعلیم و تربیت را پایه تحول در جامعه اسلامی خواند و اظهار کرد: استقلال، خودباوری، عزت و سربلندی هر جامعه‌ای بستگی به جایگاه و عظمت حوزه آموزش و پرورش آن دارد.

وی با بیان اینکه نقش تعلیم و تربیت در هر جامعه امری حیاتی و مهم تلقی می‌شود، تصریح کرد: توجه و نگرش به این مقوله باید به صورت ویژه دنبال شود.

کارشناس امور فرهنگی‌هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا اضافه کرد: امور تربیتی اداره‌های آموزش و پرورش کشور دارای ظرفیت‌های زیادی در راستای تربیت دانش‌آموزان برای رسیدن به سربلندی و سعادت بوده و در این بین نقش مربیان پرورشی نیز بسیار تعیین کننده است.

وی، مهرورزی و عطوفت، کاربرد منطق و استدلال در تربیت و داشتن سعه‌صدر را از ویژگی‌های اصلی مربیان پرورشی موفق برشمرد.

این مسئول بیان کرد: جایگاه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌های آموزش و پرورش همراه با کارشناسان، معاونان و مربیان پرورشی مدارس نیز بسیار حساس و تأثیرگذار است.

امیدی با اشاره به فعالیت حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، یادآور شد: این حوزه با تمام مشکلات مالی و اقتصادی در تلاش برای دستیابی به کمال دانش‌آموزان صومعه‌سرا در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

وی به راهیابی دانش‌آموزان صومعه‌سرا در مرحله استانی مسابقات رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، علوم قرآنی و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان صومعه‌سرا به صورت شگفت‌انگیزی در این دوره از رقابت‌های استانی خوش درخشیدند.

دبیر برگزاری مسابقات فرهنگی‌هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از شرکت پرشور دانش‌آموزان در مرحله شهرستانی از این دوره از مسابقات خبر داد.

وی افزود: جمع زیادی از این دانش‌آموزان با تکیه بر دانش و فن خود به مسابقات مرحله استانی راه یافتند.

امیدی، از افتخارآفرینی و درخشش بالغ بر 111 نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر صومعه‌سرا در مسابقات فرهنگی‌هنری، قرآن و معارف اسلامی مرحله استانی سال تحصیلی 92-91 خبر داد.

وی اذعان کرد: این دانش‌آموزان موفق به کسب رتبه‌های نخست تا سوم رشته‌های مختلف فرهنگی‌هنری، قرآن و معارف اسلامی مرحله استانی شده‌اند.

این کارشناس امور فرهنگی‌هنری آموزش و پرورش صومعه‌سرا، اذان، انشای نماز، مداحی، تفسیر مفاهیم قرآنی، حفظ و قرائت قرآن کریم، احکام، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه در رشته قرآن و احکام اسلامی و داستان‌نویسی و.. را از جمله موضوعات مسابقه مذکور برشمرد.

وی با اشاره به بررسی رتبه‌های دانش‌آموزان شرکت کننده شهرستان‌های گیلان در این دوره از مسابقات، یادآور شد: صومعه‌سرا در مرحله استانی رتبه نخست مسابقات «قرآنی، ادبی، هنرهای دستی و تجسمی» گیلان را کسب کرده است.

امیدی با بیان اینکه افتخار آفرینان مرحله استانی به مسابقات مرحله کشوری اعزام می‌شوند، متذکر شد: مسابقات فرهنگی‌هنری، قرآن و احکام اسلامی مرحله کشور با حضور برترین‌های مرحله استانی تابستان امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول