اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان:

اجرای برنامه‌های آموزشی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به خطرات اعتیاد نقش بسزایی دارد

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان و والدین نسبت به خطرات اعتیاد نقش بسزایی دارد.

اجرای برنامه‌های آموزشی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به خطرات اعتیاد نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی سیاهپوش در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد که ظهر امروز به همت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در تالار شهید مطهری نهضت آباد برگزار شد اظهار کرد: قشر خلاق و پویای هر جامعه‌ای جوانان هستند.

وی با تاکید بر این نکته که نوجوانان و جوانان امروز، بدنه اصلی فردای جوامع بشری را تشکیل خواهند داد افزود: ما در عرصه تعلیم و تربیت با کسانی در ارتباط هستیم که در آینده سکان هدایت جامعه را به دست می‌گیرند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مدرسه را کانون تعلیم و محل پرورش فکری دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در مدارس شکوفایی استعداد‌ها و توانمند‌سازی ذهن‌ها صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان ساخت: خلاصه این سند در یک جمله است و آن اینکه در مدارس ما باید انسان‌هایی تربیت شوند که با شایستگی به یک زندگی و حیات طیبه دست یابند.

سیاهپوش با تاکید بر این مطلب که باید در مدارس فضای تربیتی مناسب ایجاد شود تصریح کرد: ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان لذت زندگی واقعی را درک کنند و طعم آن را بچشند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عمده کار‌ها را در حوزه پرورشی و تربیتی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تدوین برنامه‌های متنوع، برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس سراسر کشور تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان و والدین نقش بسزایی دارد.

سیاهپوش با یادآوری مهم بودن برنامه‌های آموزشی، متذکر شد: برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان انتشار کتب و جزوات مفید است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد را یکی دیگر از راهکارهای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها بیان کرد.

سیاهپوش در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ادارات آموزش و پرورش اهواز، نقش مدرسه را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: اعتیاد یک پدیده جهانی است و منحصر به یک کشور یا جامعه خاصی نیست به همین دلیل هم برای پیشگیری از اعتیاد باید جنبشی جهانی انجام شود.

وی اضافه کرد: برخی از جوامع در زمینه اعتیاد بیشتر مورد تهاجم قرار می‌گیرند و جامعه‌ای که در مقابل استکبار قد علم کند و در مقابل دسیسه‌های آن‌ها ایستادگی کند بیشتر مورد حمله قرار خواهد گرفت.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تبعات اعتیاد را بیشتر متوجه جوانان دانست و ادامه داد: بی‌شک ضرر‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری این پدیده شوم، متوجه قشر جوان خواهد شد.

وی جوانان را قشر پویا، فعال و خلاق همه جوامع بشری دانست و تاکید کرد: اگر دانش‌آموزان و جوانان به اعتیاد آلوده شوند، ضرر و زیان بیشتری دامن‌گیر جامعه خواهد شد.

سیاهپوش با بیان اینکه ایران یک کشور جوان است افزود: به خاطر اینکه بیشتر افراد جامعه ما را جوانان تشکیل می‌دهند پیشگیری از اعتیاد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/72010/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول