اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برگزاری آزمون‌های سلامت روانی وزارت بهداشت عنوان کرد

کرمان پیشتاز در برگزاری آزمون‌های سلامت رفتاری دانش‌آموزان

مسئول برگزاری آزمون‌های سلامت روانی وزارت بهداشت و درمان گفت: استان کرمان از ابتدای برگزاری آزمایشی آزمون‌های سلامت رفتاری و روانی همواره در کشور پیشتاز بوده است.

کرمان پیشتاز در برگزاری آزمون‌های سلامت رفتاری دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر عنبری صبح امروز در جلسه آموزشی با مشاوران آزمون سلامت روانی رفتاری شهرستان‌های کرمان هدف از برگزاری این جلسه را اجرا، نمره‌گذاری و تفسیر آزمون‌های استعداد و سلامت رفتاری عنوان کرد و اظهار داشت: در نخستین روزهای سال 89 فضایی برای سنجش و مشاوره دانش‌آموزان رقم خورد.

مسئول برگزاری آزمون‌های سلامت روانی در وزارتخانه کشور تصریح کرد: در پنج ماه بیش از 30 جلسه در مورد اهداف و نیازها به تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت به موافقت وزارتخانه در سه آزمون رسید.

وی با اشاره به اینکه تجربه چندین آزمون‌سازی در سطح کشور را دارد، بیان داشت: در این آزمون ابتدا به عنوان ناظر طرح و سپس به دلیل مشکلات پیش آمده از اوایل سال 89 تا سال 91 کار ساخت آزمون از سوی وزارتخانه به بنده سپرده شد.

عنبری خاطر نشان کرد: در خاورمیانه این آزمون با حجم وسیعی برای دانش‌آموزان دبیرستانی در دورترین نقاط انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: این آزمون یک ابزار است و اگر توانایی استفاده از نتایج آن را بر اساس کیفیت تفسیر نداشته باشیم در برآورده شدن انتظارات این آزمون کوتاهی شده است، این آزمون از لحاظ شاخص‌های روان‌شناختی مشکلی ندارد.

مسئول مرکز مشاوره استان قزوین متذکر شد: نزدیک به 900 نفر در کار تصحیح و برآورد آزمون نقش دارند که توجیه نشدن آنها مشکلاتی را در گرفتن نتیجه مطلوب در پی دارد.

عنبری با بیان اینکه استان کرمان با پذیرفتن اجرای آزمایشی این آزمون لطف بزرگی به پایه‌گذاری آن کرده است، گفت: امسال نخستین دوره‌های آموزشی برای مشاوران کشور در حال برگزاری است که علاوه بر کرمان چندین استان دیگر نیز درخواست آموزش داشتند.

وی افزود: برای بسیاری فلسفه و اهداف این آزمون‌ها تشریح نشده است در این جلسات آموزشی همکاران دیدگاه‌های خود را در قالب انتقاد و پیشنهاد مطرح می‌کنند و پس از کسب اطلاعات لازم ذهن آنها پیرامون این آزمون‌ها و فواید آن تغییر می‌کند.

عنبری ضمن تعریف واژه سلامت در ارتباط با نقش انسان در ابعاد فردی، اجتماعی و روانی تصریح کرد: آزمون سلامت روانی رفتاری یک آزمون گروهی است که تفسیر آن به صورت کیفی انجام می‌گیرد و در واقع یک نوع غربالگری است.

وی تاکید کرد: این آزمون در کشور بی‌نظیر است و به دلیل اینکه بر روی ده هزار نفر انجام و آزمایش می‌شود، دارای اعتبار و ویژگی‌های خوبی است که برای سنین 14 تا 19 سال تعریف می‌شود.

سازنده آزمون سلامت روانی رفتاری ارائه خدمات مشورتی به دانش‌آموزان و سازمان‌های درون و برون بخشی، تعریف سیستم ارجاع و مراکز مشاوره، برنامه‌ریزی برای طرح‌های خرد و کلان، توصیف وضعیت موجود مدرسه، شناخت ابعاد سلامتی دانش‌آموزان و مداخله با افراد در معرض خطر را از اهداف کلی این آزمون برشمرد.

وی افزود: مؤلفه‌های این آزمون عوامل فردی، نگرش نسبت به مدرسه، خانواده و حمایت‌های اجتماعی در رفع مشکلات دانش‌آموزان است که در بحث عوامل فردی هیجانات مثبت و منفی افراد مانند عزت‌ نفس، خوش‌بینی، امید و نشاط، افسردگی و اضطراب سنجیده می‌شود.

انتهای پیام/80028/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول