اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

قوانین مصوب بخش صنعت باید به تولید سرعت بخشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: باور متولیان امور، تولیدکنندگان و صنعتگران این است که باید قانونی به تصویب برسد که تسریع‌کننده امور مربوط به صنعت و تولید باشد.

قوانین مصوب بخش صنعت باید به تولید سرعت بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جمشیدی‌ها بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در استان قزوین سه هزار و 556 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 53 هزار و 758 میلیارد ریال وجود دارد.

به گفته این مسئول در واحدهای صنعتی استان قزوین، برای 140 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

جمشیدی‌ها با بیان اینکه در سال گذشته 254 پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شد، افزود: استان در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری در رتبه هفتم کشور، میزان سرمایه‌گذاری در رتبه دهم و اشتغال در ردیف چهارم قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار و 368 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفت و زمینه اشتغال سه هزار و 821 نفر در بخش صنعت استان فراهم شد.

این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل در استان گفت: با تفویض اختیار وزارتخانه به استان‌ها و تشکیل ستاد تسهیل، در سال گذشته مشکلات 300 واحد صنعتی با تشکیل 14 جلسه در این ستاد مطرح و بررسی شد و 319 مصوبه تأیید و 190 مورد آن اجرایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان است، بیان کرد: کمبود نقدینگی موجب شده که سرمایه برای تکمیل پروژه‌ها و سرمایه در گردش شرکت‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شود که برای رفع این مشکلات اقدامات لازم در حال انجام است.

جمشیدی‌ها افزود: از محل طرح صیانت از واحدهای تولیدی شش میلیارد تومان اعتبار در اختیار استانداری قزوین قرار گرفته است و سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی معاون برنامه‌ریزی استانداری به برخی از واحدهای‌ صنعتی که ضرورت تزریق نقدینگی دارند، وام‌های بلاعوض پرداخت کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استراتژی جدیدی را برای مقابله با نظام انتخاب کردند که همان جنگ اقتصادی با روش تحریم بود.

جمشیدی‌ها افزود: هدف اصلی دشمنان در این هجمه جدید فلج کردن اقتصاد ایران بود که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک صنعتگران و تولیدکنندگان ناکام ماندند.

این مسئول اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که دشمنان به طور جدی دنبال می‌کنند این است که با ایجاد مشکلات اقتصادی مردم را در مقابل نظام قرار دهند که قطع یقین هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین ادامه داد: مردم ولایت‌مدار ایران با احساس مسئولیت خود در برابر اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاضر نیستند سر تعظیم در برابر استکبار فرود آورند.

جمشیدی‌ها با اشاره به اینکه دشمن هر روز به دنبال یک ترفند جدید است، گفت: متولیان امور باید بدانند که تنها راهی که می‌تواند مشکلات موجود در زمینه صنعت را برطرف کند حمایت از تولید و صنعت است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور اشتغال‌زایی و اقتصاد پویا داشته باشیم باید توجه ما بیش از پیش به تولید معطوف باشد.

این مسئول تصریح کرد: دشمن جنگ اقتصادی هوشمندی را در برابر کشور ما شروع کرده ولی هنوز مشاهده می‌کنیم که برخی باور نکرده‌اند که ما هم باید در برابر دشمنان آرایش جنگی داشته باشیم.

جمشیدی‌ها بیان کرد: قانونی که امروز در رابطه با تولید تصویب می‌شود باید قانونی باشد که تولیدکننده بتواند از آن استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات تولیدکنندگان مربوط به گذشته است، گفت: برخی از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران از گذشته بر جای مانده و اکنون وظیفه همه است که در سطوح مختلف توجه ویژه‌ای به تولید، صنعت و رفع مشکلات آن‌ها داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در صنعت اضافه کرد: مهم‌ترین مشکلات آن‌ها تأمین هزینه‌های کالا و سرمایه‌گذاری است که با ارائه راهکارهای مناسب قابلیت حل شدن دارد.

جمشیدی‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند اداره کل آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و نظایر آن باید توجه کنند که کمک به تولید و اقتصاد کشور به خود آن‌ها نیز برمی‌گردد.

وی افزود: از این دستگاه‌ها انتظار می‌رود مساعدت و توجه بیشتری به صنعتگران واحدهای تولیدی داشته باشند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول