اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

فعالیت 100 واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از فعالیت 100 واحد صنعتی در این منطقه خبر داد.

فعالیت 100 واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی صبح امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی به مناسبت روز صنعت و معدن، صنعت را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی منطقه آزاد انزلی در توسعه منطقه و استان دانست.

وی اظهار کرد: با توجه به مزایا و معافیت‌های قانونی متعدد به منظور فعالیت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های صنعتی و تولیدی، این منطقه می‌تواند قوه محرکه بالندگی توسعه صنعتی گیلان باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، وجود این منطقه را موجب ارتقای شاخص‌های پیشرفت صنعتی استان عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی نقش مهمی در توسعه همه جانبه گیلان دارد.

وی از آماده‌سازی نسبی زیرساخت‌های لازم در محدوده منطقه و تصویب طرح جامع و راهبردی سازمان به عنوان نقشه راه توسعه منطقه خبر داد.

رحیمی، درباره مزایای منطقه آزاد تجاری‌صنعتی انزلی برای توسعه صنعتی، اذعان کرد: اعمال انواع معافیت‌های گمرکی و مالیاتی و موضوع ارزش افزوده با قوانین مناطق آزاد از جمله مزایای منطقه است.

وی دسترسی به مواد اولیه ارزان، وجود نیروی انسانی متخصص و فراوان در منطقه و امکان ورود و خروج نیروی انسانی متخصص خارجی برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی از دیگر مزایا منطقه آزاد برشمرد.

این مسئول، امکان ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه برای استفاده در صنایع منطقه بدون پرداخت عوارض گمرکی برای تولید و صادرات دوباره را از جمله مهم‌ترین مزایای فعالیت تولیدی صنعتی در منطقه نامید و یادآور شد: طرح جامع نیز به این امر تأکید دارد.

وی نقش موقعیت و ظرفیت‌های ترانزیتی منطقه را در توسعه صنعتی استان بسیار مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: برخورداری از مسیرهای متعدد مواصلاتی درون و برون استانی نقش مهمی در توسعه صنعتی استان دارد.

رحیمی، وجود بندر انزلی به عنوان فعال‌ترین بندر ایران در دریای خزر و اجرای طرح توسعه این بندر و ساخت بندر کاسپین را از دیگر ظرفیت‌های منطقه آزاد در توسعه صنعتی گیلان ذکر کرد.

وی بندر کاسپین را بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر نامید که در محدوده منطقه آزاد انزلی ساخته می‌شود و حلقه تکمیل کننده زیرساخت‌های ترانزیتی بین‌المللی استان و کشور است.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی، قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت در فاصله 15 کیلومتری این منطقه، بهره‌برداری از بزرگراه قزوین‌ـ رشت‌ـ انزلی و مسیر راه‌آهن در حال ساخت قزوین‌ـ رشت‌ـ انزلی را از جمله دیگر مواردی دانست که در آینده این منطقه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی گستره فعالیت‌های صنعتی در منطقه آزاد انزلی را شامل حدود 100 واحد صنعتی به صورت متمرکز در دو بخش شهرک صنعتی و فاز صنعت این منطقه عنوان کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: صنایع فلزی‌ـ فولادی، پلاستیکی، تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، غذایی، صنایع الکتریکی و الکترونیکی، صنایع بسته بندی، سلولزی و ساخت انواع ژنراتور از جمله مهم‌ترین صنایع فعال در منطقه آزاد انزلی هستند.

وی، نزدیکی به بازارهای کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز با جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر، وجود مجتمع‌های تجاری‌ و نمایشگاهی منطقه با حدود دو هزار و 80 غرفه تجاری برای ارائه محصولات تولیدی صنایع در آنها را از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

این مسئول، متذکر شد: ارائه تسهیلات و مزیت استفاده از فضای نمایشگاهی برای عرضه مستقیم محصولات و اعمال قانون تجارت چمدانی از دیگر مزایای فعالیت صنعتی در منطقه آزاد انزلی است.

وی با اشاره به تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری شده در قالب طرح جامع و راهبردی و مطالعات امکان سنجی، یادآور شد: صنایع با تکنولوژی بالا (Hi Tech)، نوین و پاک نظیر نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، شیلاتی و غذایی، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی از جمله مهم‌ترین طرح‌های امکان‌سنجی شده به منظور فعالیت سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول