اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمسیون نظارت بر اصل 44 قانون اساسی:

حماسه اقتصادی در گرو حمایت از صنعت است

حمید رضا فولادگر گفت: حماسه اقتصادی وقتی محقق می‌شود که توجه به اقتصاد دانش بنیان، تولید ملی، اجرای صحیح سیاست‌‌‌های اصل 44 قانون اساسی و رفع موانع سرمایه‌گذاری توسط دولت صورت بگیرد.

حماسه اقتصادی در گرو حمایت از صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دهم تیر ماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز صنعت و معدن نامیده شده است، اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش ‌صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش بسزایی دارد.

حمید رضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و فرا رسیدن روز صنعت و معدن اظهار کرد: با پشت سر گذاشتن حماسه پر شور سیاسی نوبت به خلق حماسه اقتصادی رسیده است.

وی تصریح کرد: حماسه اقتصادی وقتی محقق می‌شود که توجه به اقتصاد دانش بنیان، تولید ملی، اجرای صحیح سیاست‌‌‌های اصل 44 قانون اساسی و رفع موانع سرمایه‌گذاری توسط دولت صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی یکی از شاخصه‌های صنعت و معدن را حمایت از تولید دانست و بیان کرد: به لحاظ نقش ویژه صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده و بهبود فضای کسب و کار باید فضای مناسب برای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت فراهم شود تا صنعت در شرایط مطلوب به سمت پیشرفت سوق داده شود.

وی نیاز به سرمایه گذاری در بخش صنعت را جدی تلقی کرد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش باید افزایش یابد و با استراتژی و حمایت از صنعت‌گران و معدن‌کاران در راه بهبود تولیدات قدم بگذاریم.

فولادگر با توجه به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: از جمله مشکلات اصلی اقتصاد کشور می‌توان به عوامل ساختاری، مدیریتی و محدودیت‌ها و تحریم‌ها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: عامل ساختاری شامل محدود بودن اقتصاد کشور به نفت است که در سال‌های اخیر تلاش برای کم کردن این نیاز و روی آوردن به روش‌های غیر نفتی در اقتصاد کشور انجام شده اما بسیار کم و محدود بوده است.

این نماینده مجلس از حمایت دولت‌های پیشین از صنعت قدردانی کرد و گفت: حمایت‌های دولت‌های پیشین از صنعت کافی نبوده و هنوز نیاز به حمایت از تولید کننده، سرمایه‌گذار، صادرات و بهبود کیفیت محصولات در این بخش احساس می‌شود.

*تصدی‌گری دولت در بخش اقتصاد کم شود

وی با اشاره به اصل44 قانون اساسی اظهار کرد: در این چند سال که از تصویب این قانون می‌گذرد دولت بیش‌تر در بخش واگذاری‌ها پر‌رنگ عمل کرده و به رفع موانع سرمایه گذاری‌های جدید توجهی نداشته است.

فولادگر افزود: دولت باید تصدی خود را از بخش اقتصاد بردارد و این حوزه را به بخش خصوصی محول کند.

وی خواستار تلاش دولت جدید برای تحقق اجرای اصل44  قانون اساسی و بهبود فضای کسب و کار شد و تاکید کرد: مشکلات اقتصادی، فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف باید شناسایی و ریشه یابی شود تا با برنامه بتوانیم به حل این مشکلات بپردازیم.

انتهای پیام/63015/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول