اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد

راه‌اندازی خوشه فرآورده‌های لبنی اردبیل

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: در راستای حمایت از صنایع کوچک و در جهت صنعتی سازی استان با هدف توسعه و ساماندهی تولیدکنندگان محصولات لبنی، خوشه صنعتی فرآورده‌های لبنی در استان مطالعه و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی خوشه فرآورده‌های لبنی اردبیل

محمد ملاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در راستای حمایت از صنایع کوچک و در جهت صنعتی سازی استان با هدف توسعه و ساماندهی تولیدکنندگان محصولات لبنی، خوشه صنعتی فرآورده‌های لبنی در استان مطالعه و راه‌اندازی شد.

وی وجود پتانسیل‌های بالای استان در تامین مواد لبنی به خصوص شیر و همچنین وجود کارخانجات تولید دستگاه‌های لبنی تراز اول در استان را از مزیت‌های برتر این خوشه دانست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحدهای صنعتی فعال در زمینه لبنی از ذی‌نفعان اصلی خوشه می‌باشند که بر اساس ظرفیت اسمی در رتبه‌های بالای کشور در تولید این محصولات قرار دارند.

ملاطفی همچنین به چشم‌انداز خوشه لبنی اشاره کرد و یادآور شد: هدف عمده از اجرای این طرح تولید فرآورده‌های لبنی با تنوع بیشتر و با ایجاد یک برند شناخته شده مشترک است که زمینه بالا بردن ظرفیت‌های تولید و حضور در بازارهای خارج از استان و کشور را فراهم خواهد کرد.

این مسئول از طرح ادغام واحدهای کوچک لبنی خبر داد و بیان داشت: اکثر کارخانجات لبنی استان کوچک بوده که با ادغام این واحدهای لبنی افزایش توان و مقیاس تولید و ارتقای رقابت‌پذیری آنان در برابر واحدهای بزرگ را مقدور خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: در این خصوص چهار واحد صنعتی عضو خوشه برای ادغام و تولید در قالب شرکت مادر اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خوشه صنعتی فرآورده‌های لبنیاتی اولین خوشه صنعتی استان بوده که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل در حال اجرا است.

انتهای پیام/62006/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول