اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه اجرای طرح پزشک خانواده فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است، که در این راستا باید گام برداشته شود.

زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم شود

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه‌های سنگین درمانی به مردم تحمیل می‌شود، به طوری که حداقل 70 درصد هزینه‌ها بر عهده مردم بوده و در این زمینه چارچوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نظام پزشک خانواده عاملی موثر در  ارتباط با این موضوع است، ادامه داد: برای اجرای این طرح باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

فتاحی به ضرورت فرهنگ‌سازی در ارتباط با ساختار پزشک خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: باید در ارتباط با کارت‌های حوزه سلامت، مردم را آگاه کرد، به طوری که مردم بدانند چگونه می‌توانند به صورت ملی به ساختار پزشک خانواده ورود پیدا کنند و چگونه خارج ‌شوند.

فتاحی به دومین مسئله در آماده‌سازی زیرساخت‌ها، اشاره و تصریح کرد: باید در زمینه زیرساخت‌های سخت‌افزاری اقداماتی انجام گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به سومین مشکل در زمینه ساختار پزشک خانواده، ادامه داد: باید بودجه مورد نیاز در این زمینه تامین شود.

وی اظهار داشت: وقتی بودجه تامین شد، آخرین قسمت به مدیریت این طرح بزرگ برمی‌گردد پس باید افرادی در این مسئله وارد شوند که واقعا موضوع پزشک خانواده را درک کرده و در هر استان حداقل دو تا سه مدیر فعالیت کند، که موضوع پزشک خانواده را عمیق درک کند، تا بتوانیم این طرح بزرگ را اجرایی کنیم.

فتاحی افزود: زمان لازم است تا زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول