اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رقابت 600 دانشجو از سراسر کشور انجام می‌شود

برگزاری پنجمین المپیاد علمی دانشگاه‌های پزشکی‌ در کرمان

دبیر علمی پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: 600 دانشجو در پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور‌ در کرمان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

برگزاری پنجمین المپیاد علمی دانشگاه‌های پزشکی‌ در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید فصیحی‌هرندی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 600 دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه‌های‌ آزاد‌ سراسر کشور در پنجمین المپیاد علمی در کرمان شرکت می‌کنند.

وی بیان داشت: این تعداد دانشجو به همراه 150 نفر از سرپرستان این تیم‌ها ‌به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از 16 تا 21 شهریور ماه سال جاری در این رقابت علمی شرکت ‌‌می‌کنند.

فصیحی‌هرندی عنوان کرد: پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سه حیطه استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت و همچنین در بخش جانبی با موضوع هنر در آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد ‌در حیطه استدلال بالینی با موضوع استدلال بالینی در حیطه‌های اصلی پزشکی عمومی شامل داخلی، اطفال، زنان و جراحی، خلاقیت علمی خود را محک می‌زنند.

فصیحی‌هرندی موضوع حیطه علوم پایه را سوء‌مصرف مواد‌ عنوان کرد و گفت: در حیطه مدیریت نظام سلامت، سیاستگذاری مبتنی بر شواهد مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر علمی پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابراز داشت: تیم داوری در هر حیطه متشکل از 10 تا 15 داور است که از سراسر کشور و از میان داوران با تجربه و متخصص انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: داوطلبان شرکت کننده در این رقابت علمی‌ طی دو روز نخست برگزاری المپیاد به صورت انفرادی در آزمون مورد محک قرار می‌گیرند و سپس برگزیدگان آزمون‌های انفرادی در بخش گروهی نیز به رقابت می‌پردازند.

فصیحی‌هرندی اذعان داشت: برگزیدگان این المپیاد و دانشگاه‌های برتر در روز 21 شهریور ماه طی آیینی با حضور مسئولان معرفی و سئوالات آزمون بر اساس هر حیطه در نظر گرفته شده طراحی و تهیه می‌شود.

دبیر علمی پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور‌ خاطر نشان کرد: برای حفاظت از آزمون نیز نشست‌های مختلفی با حراست دانشگاه علوم پزشکی کرمان و وزارت بهداشت برگزار می‌شود و هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری سالم این المپیاد انجام شده است.

وی افزود: المپیاد‌های علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سال 88 و با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد و تاکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، تهران و تبریز میزبان این المپیاد بوده‌اند. 

به گزارش فارس، پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از 16 تا 21 شهریور ماه سال جاری و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام/2446/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول