اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

31 هزار نفر در زنجان بی‌سواد هستند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: براساس سرشماری انجام شده 31 هزار زنجانی بی‌سواد هستند.

31 هزار نفر در زنجان بی‌سواد هستند

غفار سرداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی آموزش و پرورش شناسایی افراد بی‌سواد و ارتقای سطح سواد در استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برنامه‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است، اضافه کرد: آموزش و پرورش با مراجعه به منازل مسکونی افراد نسبت به سنجش سطح سواد آنها اقدام می‌کند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 90، در رده سنی 10 تا 14 سال 214 زنجانی بی‌سواد وجود دارد، تصریح کرد: در رده سنی 15 تا 19 سال نیز 534 نفر بی‌سواد در استان زنجان زندگی می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود هزار و 150 بی‌سواد زنجانی در رده سنی بین 20 تا 24 سال افزود: در رده سنی 25 تا 29 سال نیز هزار و 672 بی‌سواد در سطح استان وجود دارد.

سرداری در ادامه به وجود 3 هزار و 183 بی‌سواد در رده سنی 30 تا 34 سال اشاره کرد و گفت: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سنین بین 35 تا 39 سال نیز 5 هزار و 815 بی‌سواد در استان زنجان وجود دارد.

وی همچنین به وجود 9 هزار و 53 بی‌سواد در رده سنی بین 40 تا 44 سال نیز اشاره کرد و افزود: همچنین در سنین 45 تا 49 سال نیز 10 هزار و 59 بی‌سواد در استان زنجان وجود دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در مجموع در سنین بین 10 تا 49 سال 31 هزار و 680 بی‌سواد در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون برنامه‌های مختلفی برای ارتقای سطح سواد در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به منظور ارتقای سطح سواد در استان آمادگی کامل دارد، اضافه کرد: در صورتی که بی‌سوادان همکاری لازم را داشته باشند، آموزش و پرورش آمادگی دارد آنها را در طول شش ماه باسواد کند.

سرداری با بیان اینکه اجرای طرح‌های ارتقای باسوادی مشروط به همکاری بی‌سوادان است، تصریح کرد: موضوعی که سد راه پیشبرد برنامه‌های معاونت سواد‌آموزی می‌شود، این است که تعریف هر شخص از بی‌سوادی متفاوت است.

وی خاطر‌نشان کرد: برخی از افراد که سواد در حد دیپلم دارند نیز خود را بی‌سواد می‌دانند، از همین در اجرای برنامه‌ها دچار مشکل می‌شویم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: علل مختلفی از قبیل میزان یارانه دریافتی از جمله مواردی است که موجب خوداظهاری غلط توسط بی‌سوادان می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول