اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فرش دستباف اردبیل:

80 درصد کیفیت مواد اولیه فرش بهتر شده است / پرداخت سود سهام عدالت بافندگان

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل گفت: ‌80 درصد کیفیت مواد اولیه فرش دستباف در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

80 درصد کیفیت مواد اولیه فرش بهتر شده است / پرداخت سود سهام عدالت بافندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مالک اژدرحسنی صبح امروز در نمایشگاه صنعت فرش در جمع تعدادی از تولید‌کنندگان و بازدیدکنندگان اظهار داشت: ما برنامه‌های خود را در تهیه و تامین مواد اولیه مرغوب سال به سال گسترش داده و نظارت‌ها را تنگاتنگ می‌کنیم تا خدشه‌ای در این رویه ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت از فروشگاه‌های معتبر که اقدام به تهیه و عرضه مواد اولیه مرغوب می‌کنند و معرفی آنها برای گرفتن تسهیلات کم‌بهره انتظار داریم بیش از 80 درصد کیفیت مواد اولیه تولید فرش دستباف نسبت به گذشته بهبود یابد.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل یادآور شد: باید اذعان کرد که مواد اولیه مرغوب عرضه شده در حال حاضر کیفیتی مناسب‌تر و مطلوب‌تر دارد و سال به سال نیز این روند بهتر شده و فرایند با دقت و نظارت بیشتر صورت می‌گیرد.

حسنی گفت: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم ریشه عرضه و ورود مواد نا‌مرغوب به بازار فرش را قطع کرده و نسبت به ارتقای این وضعیت همت کنیم.

این مسئول با ارائه یک خبر خوش برای فعالان عرصه فرش عنوان کرد: قرار است سود سهام عدالت بافندگان فرش از اواخر سال آینده یا اوایل سال 94 پرداخت شود.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل بیان داشت: ما تنها استانی در کشور هستیم که برای هر بافنده یک میلیون تومان سهام عدالت توزیع کرده‌ایم که در حال حاضر سود آن برای جبران اصل سهام اختصاص یافته و از اواخر سال آینده قادر خواهیم بود سود سهام عدالت بافندگان فرش را توزیع کنیم.

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رساندیم این بانک موظف شده است بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان فرش پرداخت کند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات جدا از تسهیلات دولتی و اداری و کارگروه اشتغال است که در قالب تفاهم‌نامه دو جانبه و با معرفی اتحادیه صنفی فرش از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل با قدردانی از همت و تلاش مدیران و دست‌اندرکاران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت این تسهیلات ادامه داد: این تسهیلات بدون درد‌سر و با آسان‌ترین شکل به بافندگان واقعی پرداخت می‌شود و ما به‌طور متوسط ماهانه 10 تا 15 نفر را به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معرفی می‌کنیم تا با همت و درایت آنها بافندگان فرش از این تسهیلات قرض‌الحسنه با سهولت کامل استفاده کنند.

بانک‌های عامل دست از کارشکنی و درخواست ضمانت سنگین بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار این تسهیلات از طریق مشاغل خانگی تسهیلاتی در اختیار بافندگان فرش قرار می‌گیرد که رقم آن تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان بوده است.

وی با انتقاد از برخی کارشکنی‌ها از سوی بانک‌های عامل نیز تاکید کرد: بانک‌‌های عامل با سختگیری در خصوص ضمانت و وثیقه بافندگان فرش و درخواست دو ضامن برای پرداخت 3 میلیون تومان تسهیلات، در این روند کارشکنی کرده و اختلال ایجاد می‌کنند که امید است با درایت مسئولان استانی و مدیران بانکی این مشکل برطرف شود.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل یادآور شد: باید به خاطر داشته باشیم که با 3 میلیون تومان تسهیلات حداقل اشتغال سه نفر در یک خانه فراهم می‌شود در حالی‌که به طور میانگین برای ایجاد یک اشتغال رقم 25 میلیون تومان اعلام شده است در حالی‌که در حوزه فرش با 3 میلیون تومان اشتغال سه نفر تضمین می‌شود که انتظار داریم بدون کارشکنی بانک‌ها این امر تحقق پیدا کند.

حسنی افزود: در سالی که مزین به نام حماسه سیاسی و اقتصادی است ملت با مشارکت بالا در انتخابات حماسه‌ای سیاسی خلق کردند اما خلق حماسه اقتصادی نیز منوط به همت مسئولان و تولید‌کنندگان است که انتظار می‌رود با توجه به جایگاه فرهنگی و غنای ارزشی فرش ایران در این زمینه حرکت مثبت و سازنده را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فرش ایرانی هم سرمایه ایرانی است و هم تولید بومی و داخلی است و هم صادرات آن برای کشور و استان اردبیل ارز‌آوری دارد و مهمتر از همه شناسنامه فرهنگی ایران است به طوری که در دنیا ایران را با فرش و فرش را نیز با ایران می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: تولید فرش علاوه بر ارزش افزوده بالا، ایجاد اشتغال ثابت، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه در روستاها یک جریان اصیل فرهنگی است که می‌تواند کشور ما را جایگاه و عظمتی مضاعف ببخشد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول