اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش اردبیل اعلام کرد

پرداخت 14 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به بافندگان فرش

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در شش سال اخیر با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگروه اشتغال استان اردبیل از محل مشاغل خانگی 14 میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان فرش پرداخت شده است.

پرداخت 14 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به بافندگان فرش

میر اعلا سیدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرش دستباف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در همین مدت مجوز مشاغل خانگی برای 7 هزار و 600 نفر صادر شده است به طوری که با همکاری اداره کار و کار گروه اشتغال استان موفق شده‌ایم از محل مشاغل خانگی و از سال 85 تاکنون 14 میلیارد تومان تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات مشاغل خانگی به عنوان یک قانون کامل و جامع همه ساله ادامه دارد و با همکاری بانک‌های عامل و کار گروه اشتغال استان در صورت تامین اعتبار امسال نیز این پرداختی‌ها تداوم می‌یابد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود:‌ هفتمین نمایشگاه فرش دستباف استان امسال با کیفیتی مناسب‌تر نسبت به سال‌های گذشته در حال برگزاری است که متنوع‌ترین بافته‌های قالی از پنج استان کشور در این نمایشگاه عرضه شده است.

سیدی ادامه داد:‌ فرش اردبیل با رج‌شمار 25 تا 85 رج از تنوع و تکثر خاصی برخوردار است به طوری که بیشترین تولیدات ما فرش ابریشمی، تابلو‌فرش و تولیدات متنوع قالی و قالیچه است.

این مسئول تاکید کرد:‌ 30 هزار بافنده فرش در قالب کارگاه‌های متمرکز و غیر‌متمرکز به تولید فرش مشغول هستند که 150 کارگاه ما به شکل غیر‌متمرکز اداره می‌شوند که فعالان این حوزه از تسهیلات مشاغل خانگی به صورت اصلی و پشتیبان از طریق بانک‌های کشاورزی، صادرات، تجارت و سپه می‌توانند از مزایا برخوردار باشند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در طول دو سال اخیر موفق شدیم در بحث مشاغل خانگی بیش از 7 هزار و 300 مجوز صادر کنیم و در کنار آن پرداخت مشاغل خانگی نیز انجام شده است.

سیدی در خصوص بیمه قالیبافان نیز گفت: در این حوزه بیش از 10 هزار نفر تاکنون تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند به طوری که در بین 31 استان کشور استان اردبیل تنها استانی است که دو سال است بیمه قالیبافان را در کنار بیمه تکمیلی اجرا می‌کند تا فعالان این بخش از خدمات درمانی بهره‌مند شده و هزینه‌های آنها به حداقل برسد.

وی در خصوص تهیه مواد اولیه برای بافندگان فرش نیز تصریح کرد: در حال حاضر نیز به صورت گسترده مواد اولیه نامرغوب وارد عرصه تولید می‌شود که قطعاً استفاده از این مواد کیفیت فرش ما و اصالت آن را پایین می‌آورد که با تدبیر مناسب در دو سه سال اخیر سعی کردیم مواد اولیه مرغوب را تامین، تهیه و در اختیار تولید‌کنندگان قرار دهیم هر چند که در این زمینه افزایش مواد اولیه به خاطر تورم جهانی و کشوری بالا بوده است اما تولید‌کنندگان از این مواد استقبال کرده و سعی داشتند با استفاده از مواد اولیه مرغوب تولید خود را انجام دهند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: مرکز ملی فرش ایران نیز در پرداخت تسهیلات بانکی به بافندگان و تولیدکنندگان فرش تفاهم‌نامه‌ای را با بانک‌های عامل به امضا رسانده تا با معرفی بافندگان پرداخت تسهیلات به شکل ویژه انجام شود.

انتهای پیام/62004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول