اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 4 استان کشور

نمایشگاه فرش دستبافت در بیجار افتتاح شد/فرش بیجار نگین منطقه گروس کردستان

نمایشگاه فرش دستباف با شرکت 4 استان در شهرستان بیجار با هدف رونق این هنر دیرینه و تاریخی آغاز به کار کرد.

نمایشگاه فرش دستبافت در بیجار افتتاح شد/فرش بیجار نگین منطقه گروس کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، در این نمایشگاه تولیدکنندگان فرش دستبافت از سه استان آذربایجان شرقی، کرمانشاه و همدان در کنار فعالان عرصه فرش آهنین شهرستان بیجار، در قالب 31 غرفه نمایشگاهی، زیبایی‌ا و توانمندی‌ای فرش دستبافت را به نمایش گذاشته‌‌اند.

فرماندار بیجار صبح امروز در حاشیه افتتاح و آغاز به کار این این نمایشگاه به خصوصیات و مشخصات بارز هنر صنعت فرش دستبافت بیجار اشاره و اظهار کرد: استفاده از مصالح طبیعی و رنگرزی گیاهی باعث زیبایی خاص و استحکام بسیار زیاد فرش دستبافت بیجار و شهرت آن در بازارهای داخلی و خارجی شده است.

حمدالله کریمی ی اخیر با استقبال بازرگانان داخلی و خارجی از فرش دستبافت بیجار زمینه رونق مجدد آن فراهم شده است.

کریمی هدف از دایر شدن این نمایشگاه را رونق بازار فرش و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان این عرصه عنوان کرد.

وی در ادامه به سابقه چندین هزار ساله هنر  صنعت فرش در منطقه گروس، اشاره کرد و گفت: هنر فرش و سابقه دیرینه آن نشان از فرهنگ خاص زندگی مردم این دیار است و نمونه‌های درخشانی که از فرش بیجار گروس وجود دارد، نشانگر سال‌ها تجربه و کمال تدریجی این هنر در طول تاریخ است.

کریمی ش فرش آهنینی بیجار در جذب گردشگری در این منطقه اشاره و بیان کرد: فرش و گلیم بیجار که پیشینه آن به دوران قاجار و صفوی بر می‌گردد نقش بسزایی درجذب گردشگران و اقتصاد بیجار دارد که امید است با رونق دوباره این فرش در دیار گروس شاهد وجود و استقبال گردشگران در این منطقه باشیم.

این مسئول از فرش بیجار، به عنوان نگین خانه‌های بیجاریان و موزه فرش ایران نام برد و گفت امید است این هنر دیرینه که شهرت جهانی دارد باز هم با همت هنرمندان عرصه فرش‌بافی و نقشه‌کشی فرش رونق یابد.

فرماندار بیجار در پایان از اختصاص زمین در بوستان شاهد برای استقرار محل دائمی نمایشگاه‌های بیجار خبر داد و خاطرنشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی در راستای تنظیم بازار و معرفی توانمندی‌های شهرستان بیجار محل دائمی نمایشگاه احداث خواهد شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در سالن آزادی واقع در خیابان طالقانی کوچه ورزش دایر است.

انتهای پیام/79015/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول