اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن همگن فرش دستباف استان اصفهان خبر داد

صادرات فرش دستباف در سراشیبی رکود / دولت به کمک این صنعت بیاید

رئیس انجمن همگن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از دولت یازدهم می‌خواهیم تا برای افزایش صادرات فرش دستباف تمهیداتی بیندیشد.

صادرات فرش دستباف در سراشیبی رکود / دولت به کمک این صنعت بیاید

گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از  روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، باقر صیرفیان با بیان اینکه در گذشته تولید فرش دستباف ایران در جهان رتبه اول را داشت، اظهار کرد: در طی چند سال گذشته صادرات فرش دستباف کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: صادرات این کالا هم به دلیل تحریم‌ها و هم به خاطر کاهش میزان تولید کم شده است.

رئیس انجمن همگن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تأکید کرد: تولید فرش دستباف زمانی سودآور است که صادرات صورت بگیرد، در واقع در صنعت فرش دستباف، انجام صادرات  ارز را به کشور وارد می کند و ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

وی اذعان کرد: امیدواریم در دولت جدید تحریم‌ها کاهش پیدا کند تا صادرات مانند قبل رونق بگیرد.

صیرفیان با اظهار اینکه بعضی مواد اولیه این صنعت نظیر ابریشم و کرک وارداتی است، گفت: گرانی ارز برای واردات مواد اولیه مشکل‌ساز شده است، همچنین به دلیل تحریم‌ها امکان واردات مستقیم وجود ندارد که این مسئله بر هزینه نهایی تولید تأثیر می‌گذارد و آن را افزایش می‌دهد.

وی درباره دیگر انتظارات صنعتگران فرش دستباف از دولت یازدهم، اضافه کرد: از دولت می‌خواهیم با ارسال لایحه‌ای به مجلس با موضوع اختصاص سختی کار برای بافندگان قالی، به حمایت از این قشر بپردازد، چراکه سختی این شغل بالاست و در بیمه و بازنشستگی، سختی کار برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس انجمن همگن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در پایان عنوان کرد: امیدوارم که دولت جدید بتواند در این راستا اقدامات ثمربخشی انجام دهد.

انتهای پیام/63015/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول